
Германците наричат това "гора от пътни знаци". Те наистина са толкова много, че на шофьорите понякога се налага да гадаят кой има предимство. Отговорът е елементарен, твърди, експертът по безопасност на движението Ханс Мондерман - премахваме всички пътни знаци и даваме еднакви права на автомобилистите, велосипедистите и пешеходците.
Нека те сами решават кой да изчака и кой да премине. Тази идея се прилага експериментално в германския град Бомте.
Ханс Мондерман, експерт по безопасност на движението: "Той е озадачен какво става. После търси зрителен контакт, наблюдава ни известно време какво правим. Сега отново ускорява. Хубавото е, че ни прие напълно. Не започна да свири с клаксона. Възприе ни като част от своя свят."
С колите системата се оказа успешна...Тракторите спират. Дори шофьорът на автобуса дава път. Проектът "Без пътни знаци" не означава само да се свалят табелите, а също да се свали нивото на тротоарите и те да се превърнат в естествено продължение на пътя. Решихме да се повозим из града с кмета Клаус Гьодейохан. Той казва, че системата вече работи.
Клаус Гьодейохан, кмет на Бомте: "Искаме да накараме шофьорите да бъдат по-внимателни на пътя, а не да смятат, че винаги имат предимство."
Според кмета, колкото по-малко са правилата, толкова по-малко катастрофи ще има. Критиците на идеята разбира се не са съгласни.
Зигфрид Брокман, застраховател: "Опасяваме се, че всичко това ще доведе до повече катастрофи, повече смъртни случаи и повече ранени."
Поддръжниците на проекта призовават и други градове да последват примера им. Според тях е нужно само да имаш куража да дадеш възможност на участниците в движението да решават проблемите си сами.