Цифрите са базирани на разходите, които партиите декларират за реклама в медиите. Само за парламентарните и частичните местни избори тази година, партиите са изхарчили близо 10 милиона лева за реклама. Политиците не се срещат с хората, харчат пари за реклама и губят, са изводите на социолозите. От парламентарните партии най-скъп се оказва гласът за ОДС, после БНС, ДСБ, НДСВ е 1.7. Най-евтин е гласът за Атака и ДПС - партиите, които са дали най-малко пари са с най-ефективни кампании.
Девет партии и коалиции и още толкова независими кандидати, участвали в изборите за 40-то Народно събрание не са подали задължителните финансови отчети към Сметната палата.

Поне десет от различните схеми за политическа корупция се срещат у нас, отчитат от “Тренсперънси интернешънъл”. Въпреки че по закон анонимното дарителство на партиите е забранено, реално политическите сдружения не оповестяват никъде кой олицетворява финансовия им гръб. Според изследването на “Трансперанси интернешънъл” нивото на прозрачност при финансирането на партии и избори е 2, 07. При най-ниско 0 и най-добро 10. При рискови стойности под 5, 2.07 означава, че политическата корупция е основен проблем в България и че самият политически процес е корумпиран.