Световноизвестни PR експерти идват за Sofia Corporate Communication Experience. За първи път през тази година и България ще бъде домакин на глобалното събитие.

Отделно от интерактивните презентации на PR експерти от eBay, Philips, Goodyear/Dunlop и британското кралско семейство, събитието ще включва и целодневен интерактивен уъркшоп за кризисни комуникации, воден от Доналд Стийл. Той е най-известният кризисен експерт и бивш главен комуникационен съветник в BBC.

Предоставяме ви специално интервю със специалиста:

Работили сте за BBC повече от 20 години. По какво работата за медия се различава от тази за друг тип компания?

В медията част от нашата работа е да държим политиците отговорни пред обществото. Следователно, когато самите ние правим грешки, е редно да бъдем съдени по същите строги критерии. Опитът показва, че хората не одобряват, когато медията прилага различни критерии за собствената си работа. BBC е излъчвала много уличителни документални филми за себе си във времена на криза. Решението да се действа по този начин спечели много симпатии и похвали на телевизията по целия свят.

По какво се различават сегашните кризи от тези преди няколко години? Дали разликата идва само от появата на социалните медии?

След появата на социалните медии всичко се промени, но някои неща си остават същите. Принципите за честност, точност и почтенност например остават непроменени. Разликата е ,че социалните медии увеличиха скоростта, с която се развиват кризите. Също така е ясно, че новият тип медия дава на потребителите и гражданите по-голяма сила и ние ПР специалистите трябва да осъзнаем, че вече не притежаваме тотален контрол над ситуацията.

За скандал, какъвто беше този в BBC в края на 2012, коя според вас е успешната стратегия за действие? Смятате ли, че мерките, взети от медията тогава, бяха най-добрият начин да се реагира в такава ситуация?

BBC очаква да бъде оценявана по същите стандарти, които тя налага всеки ден в програмите си. Аудиторията не отсъди реакцията на медията, относно скандала с Джими Савил, като неадекватна. Новият Генерален директор подаде оставка едва 6 седмици, след като беше назначен. Това беше болезнен урок за BBC. Настоящият Генерален директор се опита бързо да възвърне общественото доверие в медията и за щастие успя, но истината е, че никога не можем да приемаме доверието на публиката за даденост. То е изключително ценно и трябва да се оценява.

Как виждате кариерата си след BBC?

След 11 години като главен говорител на медията и работа по 24 часа на ден, почувствах, че е време за нещо ново. В момента работя с компании и частни лица по въпросите за изграждане на имидж и разрешаване на кризисни ситуации в Европа и Близкия изток. Работих за BBC 24 години и през това време ми се е налагало да се справям с различни кризи като терористични атаки, отвличания, включително и убийството на най-популярния ни водещ. В BBC почувстваха,че ще е полезно да имат на разположение моя опит в настоящия им екип по комуникации. За мен е удоволствие, че мога да съм от полза и да помогна по този начин и на настоящия Генерален директор Тим Дейви. А относно моя нов живот, искам да споделя, че за мен е същинско удоволствие да се впускам в нови и различни преживявания, като това да посетя София за пръв път.

За повече информация относно Sofia Corporate Communication Experience, моля, посетете сайта на организаторите (www.thepworld.com)!