
Техниката сфумато се изразява в наслагване на няколко слоя прозрачна боя, за да се създаде усещане за дълбочина, обем и форма. Да Винчи е използвал охра, съдържаща малко манган, показва изследването на френски учени. Този метод е бил използван също от фламандски майстори на четката, сред които Ван Айк и Ван дер Вейден. Вторият слой пък съдържа малко цинобър и олово - метод, който навремето е бил широко използван от италианските художници, заяви Мади Елиас от Френския национален център за научни изследвания.
Съставките на тези слоеве са идентифицирани, без да се докосва творбата. За целта е използвана мултиспектрална камера, създадена от фирмата "Люмиер текнолъджи" със седалище в Париж. За пръв път в областта на изкуството се прибягва до технология, използвана досега при атмосферни и океанографски изследвания. Резултатите от изследването са публикувани в Applied Optics.