13-годишно момче стана първият играч, победил класическата видеоигра „Тетрис“ на „Нинтендо“ 34 години след пускането ѝ на пазара.

Снимка: BBC

Тийнейджърът от Оклахома Уилис Гибсън публикува в канала си в YouTube видеоклип с момента, в който достига ниво 157, което води до срив на играта.

Преодоляването на играта му отнема само 38 минути, пише Би Би Си. След края на играта 13-годишният Уилис не може да повярва и заявява: „Ще припадна, не си усещам пръстите“.

Тийнейджърът, който в YouTube се подвизава под името Blue Scuti, играе играта от 11-годишен и е участвал в няколко геймърски турнира.

„Когато започнах да играя тази игра, никога не съм очаквал, че някога ще срина играта или ще я победя“, споделя той в канала си в YouTube.

Освен че е побеждава играта, Уилис казва, че счупва общия резултат и три други световни рекорда за „Тетрис“

Популярната видеоигра, в която играчите подреждат падащи блокове в перфектни хоризонтални линии с нарастваща скорост, е създадена през 1984 г. от съветския инженер Алексей Пажитнов и придобива популярност след дебюта си на конзолата NES на „Нинтендо“ през 1989 г.

Снимка: Getty Images

Днес играта може да се играе на различни конзоли и платформи, включително и на мобилни телефони. Забележително е, че допреди няколко години играчите смятат, че е възможно да се играе само до 29-то ниво.

През 2010 г. професионалният геймър Тор Акерлунд успява да достигне ниво 30, като използва техника, наречена хипертапинг, при която играчът вибрира с пръстите си по начин, който движи контролера по-бързо от скоростта в играта.

Това кара и други геймъри да използват хипертапинга и други техники, за да видят докъде могат да стигнат, но до миналия месец само изкуственият интелект успява да достигне до „екрана на смъртта“.

„Екранът на смъртта“ се появява, когато играчът достигне ниво, което води до срив на играта. В края на 38-минутната си игра екранът на Уилис се срива, блоковете вече не падат и той побеждава играта.

Сега и други геймъри се опитват да подобрят рекордите на 13-годишния тийнейджър, като много от тях документират опитите си в социалните мрежи и уебсайтовете за видео стрийминг.