Най-щастливите служители са в Исландия, сочи проучване на списание "Тайм". Оказва се, че обкръжението на работното място, насърчаването на хобитата и семейните отношения, както и добрата храна, превръщат наемниците в отдадени партньори.
Уютът на работното място не е приоритет за българските мениджъри, казва психологът Пламен Димитров, но все пак допълва, че вече и у нас има компании, в които служителите са ценност, а не ресурс.
"На фона на това, че има работодатели, които дори не плащат възнаграждения, може да се каже, че добрите работодатели са онези, които се грижат за базисната сигурност на служителите и дават мотивиращи заплати", смята Пламен Димитров. "Има някои работодатели у нас, които поемат дори таксите за психотерапия. Това е така, защото работодателят знае, че психичното здраве на служителя и близките му, е много решаващ фактор за тяхната работоспособност".
Във финансовия отдел на голяма компания джагите в обедната почивка или след работа, освобождават напрежението.
"Вечер след работа джагата действа много отпускащо, а колективът се сплотява", смята Страхил.
Според психолога Пламен Димитров ключов фактор в работата на фирмата са качеството на отношенията, безконфликтността, ниският стрес.
Отборът, който допусне да бъде победен, застава в средата на помещението и казва, че е най-слабият отбор. Това е традицията.
"Какво се случва с една организация, в която хората започват да се чувстват нещастни? Кара хората да се защитават от неблагоприятната обстановка и това ги прави нито ангажирани, нито отдадени... и в крайна сметка такива организации загиват", смята Пламен Димитров.
Според психолога ако една компания се грижи добре за високопоставените в организацията, рано или късно тази политика ще стигне и до редовите служители.
"Чувал съм за круизи на норвежки фиорди и то от хора, които са изцяло български персонал. Когато не можеш да мотивираш пари хората, трябва да създадеш човешка атмосфера и среда. Да инвестираш в качеството на живота им", смята Пламен Димитров.