Институтът за пътна безопасност ще подаде сигнал за безстопанственост до прокуратурата и до Агенцията за финансова инспекция. Причината – критичното според тях състояние на автомагистрала „Тракия“ и фактът, че Агенция „Пътна инфраструктура“ не си събира задълженията от застрахователите. 

ОТ АПИ заявиха за bTV, че до 10 дни започват ремонт на мантинелите. От Института за пътна безопасност са констатирали, че на 122 места по магистрала „Тракия“ има повредена мантинела, която може да причини смърт.

Снимка: btvnovinite.bg

„Като копие стои сега тази мантинела срещу шофьорите. всеки, който влезе в момента и катастрофира в тази мантинела - ще загине“, коментира Богдан Милчев от ИПБ.

Според тях става въпрос за абсолютна безстопанственост. Поддръжката на магистралата е спряла от началото на май. Милчев допълва, че това трасе се превръща в една от най-смъртоносните магистрали в ЕС. Но липсата на поддръжка я прави още по-опасна.

От справката на Пътна полиция, изискана от bTV, става ясно, че от началото на май са станали 74 тежки катастрофи с 9 загинали и 132 ранени. Данни за леките произшествия няма. 

Снимка: btvnovinite.bg

bTV потърси за коментар и АПИ.  От там заявиха, че при спазване на правилата, въведената организация на движение и пътните знаци, движението по магистралата е безопасно. Поддържала се както всички останали автомагистрални участъци у нас, съобразно с наличния финансов ресурс. 

„Агенция „Пътна инфраструктура“ е предприела действия и до 10 дни се предвижда да започне поетапно ремонт на увредените при пътно транспортни произшествия ограничителни системи (мантинели) на АМ „Тракия“. Към момента общата дължина на повредените ограничителни системи на АМ „Тракия“ е около 4 км“, се казва в становището на пътната агенция.

Експерти посочват сериозен проблем и с пътната маркировка на вече ремонтираната отсечка Стара Загора – Чирпан, за която са изразходвани 2 млн. лв.

Снимка: btvnovinite.bg


„На някои участъци се наблюдава вече между 40 и 70% намаляване на перлите, те са счупени и не са на местата си. Това означава, че светлоотразителността с настъпване на зимата, ще продължи да пада“ обясни Диана Русинова.

От АПИ обясниха за bTV, че преди зимния сезон в участъка ще бъдат направени изпитания и при нужда ще се извършат корекции.