Досега той е бил спазван - на ден за обработка са приемани около 1000 т отпадъци. От 28 октомври обаче, изненадващо балите намаляват на 200-250 т дневно.

От управата на депото изчисляват, че ако софийският боклук продължи да се извозва по този начин, ще са необходими повече от десет дни до изпълняване на договора с пловдивските общинари. След приемането и на последния - 200-хиляден тон боклук, все пак свободен капацитет ще има.

Срещу съгласието си да приеме част от софийския боклук, Пловдив получи уверение от правителството, че ще вземе почти 48 млн. лева за инфраструктура. Отделно София плаща близо по 10 лева на тон за депониране. Засега искане за продължаване на договора в Пловдив не знаят да има.

От Столичната община са категорични, че няма да допуснат нова криза. "Общината има своя ресурс и възможност да се реши проблема. Надявам се с министър Чакъров надлежните документи, които трябва да пратим и в Брюксел и в софийския РИОСВ, да си ги направим тези дни, каза новият стар кмет на столицата Бойко Борисов".

"Това не е проблем на един човек. Това е боклукът на 2 млн. души къде да го поставят и как в последствие да бъде депониран и съответно след две години и половина-три преработен", добави той.

Има изрично указание на Европейската комисия, която казва, че дори балирането, дори пренасянето на боклука от една община в друга вече влизаме в нарушение на европейските норми, отговори Борисов на въпрос дали сметището в Суходол ще остане затворено.

Сметището не може да бъде отворено законно, докато съдът не се произнесе по делата, които Сдружението "Защита здравето и живота на населението и околната среда" води срещу Столичната община. Делата са в ход и по тях догодина предстоят нови заседания, съобщиха за bTV от екоорганизацията.