Представителят на България в Управителния комитет по изграждането на нефтопровода, Нинко Герджиков, съобщи информацията за Би Ти Ви.

Проектът Бургас-Александруполис ще е най-евтиният път за пренос на нефт от Каспийския регион до петролните пазари на Западна Европа и Северна Америка, пише в документа на немската компания. Около 20% от стойността на целия проект ще трябва да се финансирана от българската страна, смята Нинко Герджиков.
Проектът може да се изплати от 5 до 8 години, твърди немската фирма.

По петнадесет милиона тона петрол годишно, се предвижда да преминават първоначално по 320-километровото трасе, като обемът трябва да нарасне до тридесет и пет милиона тона.
Българската държава ще получава по един долар транзитна такса на всеки тон нефт, преминал през територията й, според разчетите на германската компания "Ай Ел Еф".

Разпределението на дяловото участие в дружеството, което ще експлоатира и строи нефтопровода, все още не е уточнено.
Позицията на българското правителство до момента е за равностойно участие на трите страни.
Предвижда се само частни компании да инвестират в проекта.
Кои български фирми ще влязат в консорциума по изграждането и експлоатацията на проекта все още не е ясно. Компаниите ще трябва да станат известни до края на месеца, смята представителят на България в Управителния комитет.

Европейският съюз е готов да отпусне безвъзмездна помощ на Гърция от около 200 милиона евро по изграждането на нефтопровода.

Консорциум от гръцките "Лацис груп" и "Копелузос груп", и консорциум между руските компании "Юкос" и "Лукойл" проявяват засега интерес към Бургас- Александруполис.

Проектът с технико-икономическите разчети на германската "Ай Ел Еф" за нефтопровода, според Нинко Герджиков, е предоставен на правителствата на България, Гърция и Русия.