Машината се казва Солар Импулс. Докато намаленото копие на самолета е с размери 4,5 м на 1,5 м, оригиналът е с размах на крилете 63 метра, корпус, дълъг 26 и висок 6 метра. Всичко това тежи едва около 1,6 тона. Всеки елемент е максимално олекотен, за да има максимална енергийна ефективност.
"Когато имаш тяло, тежащо тон и половина, основният критерий за направата му е как да изобретиш решения, които са високо ефективни за преобразуването на слънчевата енергия в електрическа, а теглото да остане ниско”, обясни Ерик Вандер Ворст - изп. директор на химически завод.
Крилата са изцяло покрити със слънчеви панели, а корпусът е изграден от въглеродни нишки и полиуретанова пяна. Може да устои на температура до минус 60 градуса, и височина над 8 000 метра. Част от материалите демонстрират последните технологични постижения, а други използваме във всекидневието. Макар и задвижван единствено от лъчите на слънцето, самолетът може да развие скорост до 126 км/ч.
"Единствено този самолет може да лети непрекъснато и през деня, и през нощта, генерирайки енергия през деня, съхранява се в специални литиеви батерии, които нощно време отдават енергията и продължава полета на самолета”, каза Тодор Костадинов - гл. специалист „Проекти”.
Изобретението влезе в Книгата на Гинес миналата година, когато извърши първия пилотиран нощен полет на соларен самолет.