В Балчик започна почистването на дъното на пристанището, за да могат да се приемат и обработват кораби с тонаж по-голям от 7 000 тона.
Последното т. нар. удълбочаване на порта е било преди около 5 години.

Сега портът в Балчик може да приема плавателни съдове с тонаж само до 5 000 тона. За почистване на морското дъно 24 часа в денонощието работи дълбачка "Добруджа" и 4 самоходни шалани. Те са осигурени от Строителен технически флот-Варна. В дейностите са ангажирани близо 60 души.

"Това, което дълбачката го товари на самоходните шалани, ние го изхвърляме в определен район, определен от администрацията на пристанището и съответната администрация на Варна", обясни Иван Митев, капитан на самоходен шалан 45.

Земната маса се изхвърля на около 22 километра навътре в морето. Зоната е предварително определена от Регионалната инспекция по околната среда и водите във Варна.

"Достатъчно навътре в морето, за да няма никакви последствия за нашето крайбрежие и за нашите летовници, които очакваме тази пролет да дойдат", посочи Иван Митев.

Проектната дълбочина на пристанището е 12 метра, но наносите, идващи от близкото Източно дере, са я намалили до около 7 метра. Ако този процес продължи, почистването на порта няма да е рентабилно, тъй като струва около 1 милион лева, коментират специалистите. Въпреки денонощната работа по почистването на дъното в пристанището, товаренето на кораби със зърно за износ продължава.