"Снегирьов" по романа "Братя Карамазови" на Достоевски е първото ново заглавие за сезона в Народния театър "Иван Вазов". Камен Донев играе главната роля в постановката на Стоян Радев. Режисьорът е автор и на сценичната версия. Първото представление е тази вечер в Пловдив - на Международния фестивал "Сцена на кръстопът". Софийските премиери са на 23, 24 и 25 септември в Камерната зала на Народния театър, съобщиха от академичната трупа.

В актьорския екип са и Цветан Алексиев, Ана Пападопулу, Карла Рахал, Илиана Коджабашева, Стоян Алексиев. Участват и две деца. В ролята на Илюша е осемгодишният Мартин Цолов (който се появява на финала на "Вишнева градина" на Крикор Азарян). За 11-годишния Константин Станчев (син на актрисата Койна Русева) спектакълът е поредна сценична изява. Сценографията и костюмите са на Даниела Ляхова.

"Свещеното човешко дребнотемие" - малките неща във всекидневието ни, които често остават незабелязани, а се оказват решаващи, са в центъра на вниманието на режисьора по собствените му думи. Занимава го и темата за отношенията между родители и деца. Разглежда под лупа един уж незначителен епизод - побоя на Митя Карамазов над Снегирьов,  който води до големи поражения в детското сърце и в душата на бащата.

Пряка е връзката с постановката на "Братя Карамазови" преди пет години в Пловдивския театър - отново с Камен Донев, тогава като Митя. Новото представление е продължаване по същия път – на вглеждането в човека, в неговото сърце, в "свещеното човешко дребнотемие". В "Братя Карамазови" сюжетната линия с децата в романа остана настрана и още тогава с Камен си обещахме да се върнем към нея, обяснява Стоян Радев.

За него Достоевски е и смешен автор - не само мрачен. В романите му има и хумор, макар и черен, гротеска, които не са антитеза, а средство за изразяване на най-големите дълбочини.

Режисьорът избира за водещата роля Камен Донев, защото според него актьорът е един от малкото, дарени от Бога с таланта да играят еднакво убедително целия спектър на емоции и състояния - от страданието до възторга, от съкровеното и смирението до гротеската.