Едва ли някой би отрекъл, че София днес е по-кална от всякога. Основните причини са три: строежите; шофьорите, които паркират в зелените площи, и фактът, че София се мие рядко. Репортерът Стоян Георгиев направи проверка из софийските квартали докъде са стигнали безобразията с паркирането върху градинки и други зелени площи.

София 1979 година. Бул. "Ленин" е спокоен дори в делничен ден. Градинките около пътя са зелени, чисти и приятни за разходка. Тридесет години по-късно същият булевард се казва "Цариградско шосе" и дори в неделен ден е натоварен. Още по-съществената разлика обаче е състоянието на зелените площи. Днес те изглеждат като след дълбока оран.

През зимата на 2009 година София е потънала в кал. Голяма част от зелените площи са унищожени и са превърнати в паркинги. Дори чисто новият бул. "Андрей Сахаров", където тази година ще се реже лентата на метрото, вече прилича повече на картофена нива, отколкото на градски булевард. Калта е навсякъде, защото голяма част от така наречените "зелени площи" вече са кални паркинги. Оттам колите изнасят калта из целия град.

Защо никой не забранява на колите да унищожават градинките? Глобата за паркиране в зелени площи е 500 лева. Работа да събира тези пари е на Столичния инспекторат, а той разполага с 200 служители, отговорни за проблема.

Статистиката показва, че за цялата 2008 година 200-те инспектора са направили 819 глоби за паркиране в зелени площи. Това прави около 2,5 глоби на ден за цяла София. Средно всеки инспектор е направил по четири глоби за цялата 2008 година. А паркиралите в калта коли са хиляди. Всеки ден.

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето