Генералът от запаса Димитър Цветков разказва, че нощните полети са сред най-сложните в авиацията.
„С голяма скорост на сближение. Изискват се бързи действия, но при самолета като МиГ-29 да се изпадне в сложно положение е много трудно, защото има сигурен автопилот, който ще изведе самолета“, казва Цветков.
Генералът от запаса коментира и версията проблемът да е създаден от ракетата, с която е стреляно.
На въпрос дали е възможно ракета с изтекъл ресурс да създаде проблем Цветков обясни, че е възможно:
„Много такива случаи има и в които ракетата се задейства, а не излиза от пусковото устройство. Двигателят работи и двигателят на ракетата е барутен. Струята е доста голяма и прогаря крилото и може да доведе до това самолетът да стане неуправляем. Имало е такива случаи“, каза генералът от запаса.
Бившият военен министър Тодор Тагарев обяви, че големят проблем в случая е, че армията и авиацията вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време.
„Въпреки сключения за близо 100 млн. лв. с ДДС проект за поддръжка на самолетите МиГ 29 с РСК-МиГ, летят само 5-6 самолета. При 5-6 самолета няма как да очакваме нашите пилоти да бъдат добре тренирани. Като вземем предвид и това, че два от тях стоят на дежурство за контрол на въздушното пространство. Самолетите са произведени 80-те години, ние не сме ги модернизирали, не са оперативно съвместими с тези на нашите съюзници и това ни създава перманентни проблеми“, обясни Тодор Тагарев.
Руските самолети имат ресурс за експлоатация до 2029 г.