Армията и авиацията ни вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време, коментира бившият военен министър Тодор Тагарев.

Той поиска да бъде създадена анкетна комисия в следващия парламент по темата.

„В продължение на 10 години с различни доводи сме отлагали процеса за придобиване на нов боен самолет, преди да купим F-16V Block 70 и в този период и годините до придобиването на новите бойни самолети ще продължим с МиГ 29, който не е модернизиран“, каза той.

Руските самолети имат ресурс за експлоатация до 2029 г.

„Въпреки сключения за близо 100 млн. лв. с ДДС проект за поддръжка на самолетите МиГ 29 с РСК-МиГ, летят само 5-6 самолета. При 5-6 самолета няма как да очакваме нашите пилоти да бъдат добре тренирани. Като вземем предвид и това, че два от тях стоят на дежурство за контрол на въздушното пространство. Самолетите са произведени 80-те години, ние не сме ги модернизирали, не са оперативно съвместими с тези на нашите съюзници и това ни създава перманентни проблеми“, обясни Тодор Тагарев.

  • Възстановка с авиосимулатор: Какви са версиите за авиокатастрофата с МиГ-29?
  • Експерт: Черната кутия ще отговори на най-важните въпроси за полета на МиГ-29
  • Симулация на фаталния полет на МиГ-29: Лесно ли може да бъде изгубена ориентация в нощно небе?
  • Докладът на „Военна полиция“: Загуба на ориентация е довела до катастрофата с МиГ-29
  • Вижте подполковник Терзиев в полет (ВИДЕО)
  • Черната кутия на падналия МиГ-29 заминава за Русия (ВИДЕО)
  • С военен ритуал изпратиха майор Валентин Терзиев в последния му път
  • Георги Панайотов: Не става въпрос за пилотска грешка при катастрофата с МиГ-29
  • „Черната кутия“ на падналия МиГ-29: Информация от устройството не е извлечена
  • Полк. Недялков: Нарушенията на черната кутия намаляват шансовете за извличане на цялата информация