Армията и авиацията ни вече 32 години разчита на стари бойни платформи от съветско време, коментира бившият военен министър Тодор Тагарев.

Той поиска да бъде създадена анкетна комисия в следващия парламент по темата.

„В продължение на 10 години с различни доводи сме отлагали процеса за придобиване на нов боен самолет, преди да купим F-16V Block 70 и в този период и годините до придобиването на новите бойни самолети ще продължим с МиГ 29, който не е модернизиран“, каза той.

Руските самолети имат ресурс за експлоатация до 2029 г.

„Въпреки сключения за близо 100 млн. лв. с ДДС проект за поддръжка на самолетите МиГ 29 с РСК-МиГ, летят само 5-6 самолета. При 5-6 самолета няма как да очакваме нашите пилоти да бъдат добре тренирани. Като вземем предвид и това, че два от тях стоят на дежурство за контрол на въздушното пространство. Самолетите са произведени 80-те години, ние не сме ги модернизирали, не са оперативно съвместими с тези на нашите съюзници и това ни създава перманентни проблеми“, обясни Тодор Тагарев.

  • Възстановка с авиосимулатор: Какви са версиите за авиокатастрофата с МиГ-29?
  • Експерт: Черната кутия ще отговори на най-важните въпроси за полета на МиГ-29
  • Симулация на фаталния полет на МиГ-29: Лесно ли може да бъде изгубена ориентация в нощно небе?
  • Докладът на „Военна полиция“: Загуба на ориентация е довела до катастрофата с МиГ-29
  • Вижте подполковник Терзиев в полет (ВИДЕО)
  • Черната кутия на падналия МиГ-29 заминава за Русия (ВИДЕО)
  • С военен ритуал изпратиха майор Валентин Терзиев в последния му път
  • Георги Панайотов: Не става въпрос за пилотска грешка при катастрофата с МиГ-29
  • „Черната кутия“ на падналия МиГ-29: Информация от устройството не е извлечена
  • Полк. Недялков: Нарушенията на черната кутия намаляват шансовете за извличане на цялата информация

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement