Колко трошки бяха прибрани до днес и колко останаха по улиците?
116 са принудително преместените стари автомобили през миналата година, но освободените паркоместа са почти 2000, защото 1600 собственици сами са предали трошките си за скрап.
Въпреки това хиляди недвижими автомобили продължават да заемат ценна площ и да загрозяват столицата. Причина за това е по-добра или по-лоша работа на районните кметове. "Кметът трябва да издаде заповед за принудително преместване", обясни Розалия Стефанова.
Няколко столични района вече са изхвърлили бричките на боклука. Среда тях са "Студентски”, "Лозенец”, "Надежда”, "Нови Искър”, "Кремиковци”, "Панчарево”.
Останалите кметства не са свършили добра работа, а сред тях са и два централни района.
Равносметката показва, че цяла година след започване на кампанията повечето брички още са си на улицата. 3000 вече са установени, но се предполага, че има поне още толкова.
Освен че заемат ценни паркоместа, старите автомобили показват от колко време малките квартални улици не са били почиствани.
Един от основните проблеми за бавното разчистване на София от таратайките са тромавите процедури. Един от критериите е да са минали цели две години след изтичане на срока за ГТП.
Процедурата е следната - комисията се събира, намира автомобила, залепва му стикер. Срокът за доброволно преместване е тримесечен, след изтичането му се прави проверка, след което кметът на района издава заповед за принудително преместване. На практика всичко се случва за около четири месеца.