Утре ще бъде пусната в употреба пощенска марка, посветена специално на приемането на България в НАТО. Влизането ни в Алианса ще бъде ознаменувано и с още артикули.
Материалът е полиестерна коприна, цветът е син, емблемата - компас и символизира четирите посоки на света, към които организацията разпростира своите ценности. Това е знамето на НАТО, което е ушито от български шивачки. Заради тържествата утре, жените трябва да ушият 5 000 такива знамена.
"Имали сме много други акции, които като обем са много по-големи, но значима е поради характера на събитието. Това е, което, ни кара да се чувстваме отговорни при изпълнението на задачата", посочи Любомир Божинов.
По повод влизането ни в НАТО пощата пуска на пазара специална натовска марка. Тиражът е 25 000.
"Технологичният срок по принцип за отпечатването на пощенски марки е 40-дневен, определен от министъра на транспорта и съобщенията. Тази марка беше отпечатана само за четири дни", обясни Филипа Моратовска, директор на печатницата.
Художник на марката е професор Тодор Варджиев. В първия си проект той предложил на марката да има светофар с цветовете на българското знаме и този светофар да свети "зелено". В крайна сметка се налага идеята от цветовете на българското знаме да се направи не светофар, а стрелка, която да символизира трудния път на България към членството в НАТО.
"Мога да кажа, че може би България, 99% съм сигурен, че България е издала най-много пощенски марки на тема "НАТО"", заяви проф. Варджиев.
Сега вече, като член на НАТО, освен марка, правим и специална тениска. За дизайна на тениската е обявен конкурс. Печели го студентката в Националната художествена академия Радослава Даскалова.
"Аз гледах на тая задача по-скоро като на лого, не толкова като на тениска. И тя трябваше да бъде веднага просто познаваема и, тъй като това събитие", казва Радослава.
Утре натовските тениски ще се раздават безплатно!
