Мария Анастасова е от Радомир. Работи в София и пътува до гара "Искър" всеки ден. По разписание влакът взима 57-те километра за час и половина. Често закъснява, но в понеделник вечерта пътуването й се превръща в нещо средно между уестърн, драма и комедия, с продължителност над три часа.
"Божествено беше. Купонът започна от гара "Искър". Нямахме информация. Влакът закъсня някъде около 20 минути”, разказва Мария Атанасова.
"Преди "Драгичево" се оказа, че влакът е повреден. На "Драгичево" влакът спря и ни уведомиха ... по-скоро ние помежду си разбрахме, че има повреда с локомотива”, обяснява Георги Иванов.
Пълните до горе шест вагона се оказват прекалено тежък товар за стария дизелов локомотив и влакът издъхва на гара "Драгичево".
"И не може да продължим. Казаха, че от София ще дойде друг влак. Слязохме, само че влакът беше една електричка и то вече претъпкана. А ние бяхме 200-300 и даже повече души. Гледката беше неописуема, на вратите се бяха накачили”, продължава Атанасова.
Влакът, който идва на гара "Драгичево" се напълва толкова много, че хората висят от вратите. Започва блъскане и скандали. Тези, които не успяват да се качат, в знак на протест застават на ж.п. линията и блокират влака. Напрежението започва да ескалира.
"Помолиха ни да изчакаме да дойде друга машина. Стана ми неудобно, че ние пътниците се нахвърляме с много обидни думи. Гледаме стълкновенията, купонът беше страшен. Те не пуснаха влака, който дойде с едната електричка, просто не го пуснаха. А този влак е за Дупница и се сещате, че тези хора тръгват в пет часа сутринта”.
Интервюто на екипа ни с Мария, без особена дипломатичност, е прекъснато от ръководителя движение на гара "Искър". Служителите на същата гара вчера с безразличие са отказали на Мария информация колко и защо закъснява влакът, за който тя си е купила билет. Днес обаче тези хора изразходват огромно количество енергия, за да попречат на екипа да разговаря с нея. Ръководителят движение на гара "Искър" изглежда наистина развълнуван, а към него се присъединяват още няколко колеги от малката гара с, оказва се, доста служители.
В понеделник вечерта Мария се прибира вкъщи с два часа закъснение и неприятни емоции от пътуването. Закъсалият влак е изтеглен от друг дизелов локомотив. Но Мария не закъснява за първи път, защото често изпуска връзката с влака за Радомир. Без да получава информация за това предварително на гара „Искър”.
Тя няма да търси обезщетение за страданията си в БДЖ, защото не вярва, че справедливостта в държавната фирма е възможна. След като екипът на bTV се срещна с представител на БДЖ, става ясно, че жената е съвсем права.
"Предвижда се някакво обезщетение за тях, но ние сме с пет годишен гратисен период и обезщетение не се предвижда", каза Георги Иванов от БДЖ.
Гратисният период за обезщетения на пътниците изтича след три години. Тогава железниците ще връщат пари на пътниците, ако влакът закъснее. Краен срок и обезщетение за лошо отношение към пътника не е поставен.