В началото на месеца отказът на ЧЕЗ да изпълни решението на държавния регулатор (ДКЕВР) и да се върне към ежемесечно отчитане, донесе на дружеството глоба от половин милион лева. ЧЕЗ обаче не само че не е платил нито лев досега, но и обжалва решението в съда, твърдейки че тримесечното отчитане пести пари на абонатите.  

Кой печели повече от тримесечното отчитане на сметките за ток - потребителите или ЧЕЗ? Този въпрос нажежи до червено отношенията между електродружеството и ДКЕВР и дори стигна до съда.

Съгласно правомощията си от закона за енергетиката, държавната комисия има право да глоби монополиста веднъж. Ако след това той не изпълни решението на комисията, ще отнесе втора глоба, този път в троен размер. Едва след това регулаторът може да прибегне към крайната мярка - отнемане на лиценза на електродружеството.

От ЧЕЗ изчисляват, че за да се върнем към ежемесечно отчитане на електроенергията трябва еднократно да се инвестират близо 4 милиона лева. Толкова би струвало назначаването на 400 нови служители, пренастройването на софтуера и закупуването на терминали за отчитане.

Пак от дружеството пресмятат, че всяка година тримесечното отчитане спестява на абонатите по близо 11 000 000 лева. Разделено на 2 млн. клиенти на ЧЕЗ излиза, че всеки от тях пести по 5,50 лева годишно.

На кой сметките му са по-верни - на ЧЕЗ или на ДКЕВР, ще реши съда, но нека все пак не забравяме, че доверието на абонатите е безценно.

Как коментира този казус Ясен Гуев от ЧЕЗ вж. в прикачения файл.

 

Грижа за здравето

Спортните събития от деня

Гледай bTV на живо

Времето