Тази неделя около 60 милиона германци ще отидат до урните, за да гласуват. На този фон TikTok и другите социални мрежи се превръщат в неизменна част от предизборните кампании на кандидатите.

От неформални разходки сред избирателите до директни въпроси и дори ожесточени дебати – политиците все по-често използват платформата, за да достигнат до младите гласоподаватели.

В предизборната кампания в Германия битката за всеки глас се води и в социалните мрежи.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Джоана Рудигер от „Дойче Веле“ представя новините достъпно на английски в своите социални канали.

„Социалните медии са изключително важни на тези избори, защото именно там младите хора получават своята информация и новини. За съжаление, германските партии доста бавно осъзнават значението на социалните мрежи и се адаптират към тях“, каза тя.

Сред каналите на всички партии се откроява „Алтернатива за Германия“, която още на евроизборите през 2024 г. спечели младите избиратели – благодарение на TikTok.

„Драматична, ситуацията в Германия, наистина е много драматична“, обясни Алис Вайдъл, лидер на „Алтернатива за Германия“.

„Аз интервюирах млади германци, включително хора, които ще гласуват за първи път, и ги попитах защо „Алтернатива за Германия“ е толкова популярна сред тях. Те споделиха, че те предлага бързи отговори и решения на големи проблеми. А социалните медии играят наистина ключова роля в това“, казва Джоана Рудигер.

За да привлече по-младите избиратели, баварският премиер от Християнсоциалният съюз Маркус Зьодер стана кулинарен инфлуенсър с хаштага #МаркусЯде. В поста си включи и основния кандидат за канцлер Фридрих Мерц.

В TikTok канцлерът Олаф Шолц често отговаря на въпроси, дори по време на тренировка.

А видеата на Партията на левите са едни от най-разнообразните.

Но освен намигване към избирателите кандидат-депутатите избират социалните мрежи, за да представят предизборните си планове. Възползват се и от триковете на платформите.

„Мисля, че „Алтернатива за Германия“ също печели от начина, по който работи алгоритъмът. Той дава предимство на съдържание с крайни и спорни мнения. Ако изразиш позицията си категорично и провокативно, това предизвиква дебати, а повече коментари означават по-голяма видимост“, каза тя.

Вотът в неделя ще покаже колко може да се залага на онлайн реакциите като реализирани гласове за политиците.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK