Жалбите срещу ВиК услугите за миналата година при нас са най-много и най-драстични. Тези за качеството на водата са много сериозни, каза в ефира на bTV омбудсманът Диана Ковачева.
„В края на миналата година изпратих препоръка до регионалния министър за това, че в момента липсва законодателно установен механизъм, при който хората могат да се оплачат и да поискат да им бъде определена по-справедлива цена за лошото качество на водата”, каза Ковачева.
По думите й хората са принудени да плащат за лошото качество на водата, дори когато тя не става за пиене.
„В Перник цената на водата няма да бъде повишена, но в Шумен тя ще поскъпне. Изпратих препоръка до КЕВР с настояване да бъде обмислена промяна в този механизъм, при който те само утвърждават предварително определени цени. Така не могат да съобразят качеството на водата, инвестициите, които се правят, и цената”, на мнение е Ковачева.
„Докладът на КЕВР за 2018 г. показва една тревожна тенденция за големи водни загуби в цялата страна”, каза още омбудсманът.
Ако за Перник загубите за миналата година са 74%, за Добрич те са 85%, за Ямбол – 75%, а за Сливен – 83%.
„Тоест става въпрос за една констатация на КЕВР за липса на ефективност на ВиК операторите в страната”, поясни Ковачева.
„Радвам се, че ще бъде направена проверка на ВиК операторите в цялата страна. Аз също смятах да изпратя такава препоръка, защото трябва да се види какво е състоянието им. Очевидно е, че не се инвестира достатъчно”, каза още Диана Ковачева.