Жалбите срещу ВиК услугите за миналата година при нас са най-много и най-драстични. Тези за качеството на водата са много сериозни, каза в ефира на bTV омбудсманът Диана Ковачева.

„В края на миналата година изпратих препоръка до регионалния министър за това, че в момента липсва законодателно установен механизъм, при който хората могат да се оплачат и да поискат да им бъде определена по-справедлива цена за лошото качество на водата”, каза Ковачева.

По думите й хората са принудени да плащат за лошото качество на водата, дори когато тя не става за пиене.

Снимка: btvnovinite.bg

„В Перник цената на водата няма да бъде повишена, но в Шумен тя ще поскъпне. Изпратих препоръка до КЕВР с настояване да бъде обмислена промяна в този механизъм, при който те само утвърждават предварително определени цени. Така не могат да съобразят качеството на водата, инвестициите, които се правят, и цената”, на мнение е Ковачева.

„Докладът на КЕВР за 2018 г. показва една тревожна тенденция за големи водни загуби в цялата страна”, каза още омбудсманът.

Ако за Перник загубите за миналата година са 74%, за Добрич те са 85%, за Ямбол – 75%, а за Сливен – 83%.

„Тоест става въпрос за една констатация на КЕВР за липса на ефективност на ВиК операторите в страната”, поясни Ковачева.

„Радвам се, че ще бъде направена проверка на ВиК операторите в цялата страна. Аз също смятах да изпратя такава препоръка, защото трябва да се види какво е състоянието им. Очевидно е, че не се инвестира достатъчно”, каза още Диана Ковачева.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement