Експерти от Института за пътна безопасност разкритикуваха Националния план за възстановяване и устойчивост на страната в частта му, касаеща безопасността на движение по пътищата.

Според тях е налице липса на експертиза в Държавната агенция „Безопасност за движението по пътищата“ и Агенция „Пътна инфраструктура“ по отношение на пътната безопасност и устойчивото управление на пътната инфраструктура.

Допълват, че в плана няма обособен отделен раздел, който да третира тези въпроси и да даде цялостни мерки за подобряване на пътната безопасност чрез внедряване на Интелигентни транспортни системи.

„Към момента новите пътища и ремонтът на съществуващите пътища се свеждат само и единствено до полагане на качествен асфалт и осигуряване на условия за движение на МПС с пределно допустимата скорост. Това обаче по никакъв начин не прави новите и реновирани пътища безопасни“, коментират пътните експерти.

Те са на мнение, че движението с максимално допустимата скорост без възможност за предупреждение на водачите за пътно-транспортно произшествие или промени в метеорологичните условия, води до рязко увеличаване на риска от ПТП и смъртността на пътя. Според тях към причините може да се добави и наличието на остарели мантинели, които не отговарят на съвременните изисквания и са тотално амортизирани.

Експертите коментират, че тези условия на пътя се явяват престъпна небрежност от страна ръководството на ДАБДП и АПИ.

„В Националния план за възстановяване и устойчивост на България липсва дори и една дума за този проблем, което доказва, че ръководството им е пропуснало да заложи финансиране за изграждане на такива предпазни системи“, уточняват от Института за пътна безопасност. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement