Рискове за децата има и във виртуалния свят. Една четвърт от столичните тийнейджъри признават, че са били тормозени от съученици по интернет или по мобилните си телефони. Как да разберем дали детето ни е жертва на кибер-тормоз и от кого да потърсим помощ?

Да те причакат след часовете и да си изядеш шамарите от по-големите - така изглеждаше училищният тормоз преди 20 години. Сега децата ни са атакувани в интернет и по мобилните им телефони, а психолозите наричат това кибер-тормоз.

„Всеки втори го прави, за да плаши бивши гаджета, познати, нейни гаджета, най-редовно”. „Мен момчетата ме заплашват по интернет, ама момичетата лично - обикновено вадят някакъв чадър и се опитват да ме целят с него”, спорелиха столични тийнейджъри пред камерата на bTV.

Познати на семейство Йорданови са преживели кибер-тормоз. За щастие, проблемът бързо бил решен благодарение на родителите.

„Имаше един проблем с едно телефонно обаждане на едно детенце, но всичко се оправи. В смисъл беше от дете на дете, игра”, каза Ани Йорданова.

Когато споделя детето с родителя си, проблемите могат да се решат. Ако просто го оставиш да се оправя само, да си се рови в интернет, логично е, че ще се създават проблеми, казва Иван Йорданов.

Психолозите препоръчват родителите да коментират с децата си случаите на реален или кибер-тормоз. И да не прибягват до саморазправа, а да обсъдят проблема с класния или с директора на училището.

Едно дете, ако има най-малкото съмнение, че е жертва на тормоз или не се чувства комфортно, може да се обърне към горещата телефонна линия за деца на номер 111 116, която е безплатна и денонощна, съветва Елена Атанасова, Дружество на психолозите.

Ако разберете, че детето ви е подложено на тормоз, можете да потърсите съвет от психолози на телефон 0888 17 33 71. Електронна брошура с повече информация по темата - вижте на можете в сайта на УНИЦЕФ.