Днешните тийнеджъри ще се докоснат за първи път до класическия роман "Престъпление и наказание" под формата на. компютърна игра. В нея трябва да решават ребуси, за да разкрият престъплението на главния герой Разколников. Как литературната класика се превръща в игра, разказва Борислав Лазаров.

През 1866 година Фьодор Достоевски написва "Престъпление и наказание". Това класическо произведение разказва за разорения студент Разколников, който убива безскрупулната лихварка Альона Ивановна. 144 години по-късно сюжетът на романа започва нов живот като компютърна игра. В нея двама детективи се връщат назад във времето, за да разследват престъплението на Разколников.

"И възприемането на текста по такъв начин би могло да им помогне както да придобият представа за сюжета на произведението, за класиката, така и да се ориентират, надявам се, и към прочита на тази книга”, каза д-р Татяна Фед, преподавател по руска литература, НБУ.

Играта "Престъпление и наказание" е в стил "куест" - тоест, трябва да решавате логически задачи и ребуси, за да напредвате в сюжета на Достоевски. Оказва се, че това не е първата игра, създадена по литературна класика. Например, "Ад" на Данте е едно от заглавията, което има и геймърска версия.

"Начинът, по който е структурирана книгата - минаването през кръговете на Ада при все по-големи грешници, е типичната структура на екшън-игра. Тоест, първо ниво - по-лесни противници, второ - по-трудни. Това е едно от заглавията, на Жул Верн "80 дни около света", "Пътешествие до центъра на Земята", "20 хиляди левги под водата", са правени десетки пъти”, сподели Мартин Кадинов.