Гръмогласен рев разкъсва Атлантическия океан, когато обречената подводница "Титан" се взривява през 2023 г., убивайки всичките петима души на борда, пише "Дейли мейл".
Аудиото е записано от устройство на Националната администрация за океаните и атмосферата на около 1450 км от мястото, където подводницата се е изгубила от радара южно от Нюфаундленд, обявиха служители на бреговата охрана на САЩ, докато споделяха приблизително 20-секундния клип в петък.
Оттам съобщават, че зловещият шум е „предполагаемият акустичен подпис“ на имплозията на кораба на 18 юни 2023 г., която уби Шахзада Дауд, 48, и неговия син Сюлеман, 19; британският бизнесмен Хамиш Хардинг, 58 г.; бивш френски военноморски водолаз Пол-Анри Наржоле, 77 г.; и съосновател на компанията на подсобственика OceanGate Стоктън Ръштън, 61.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Зловещият запис е най-новото доказателство, което се появи след злополучната експедиция, която предизвика огромно разследване за определяне на причината и процесите на компанията, както и прегледи на безопасността в цялата индустрия.
Групата беше тръгнала на експедиция, за да види останките от Титаник, когато подводницата внезапно загуби контакт със своя помощен кораб, Polar Prince ("Полярен принц"), след около час и 45 минути от предвиденото да продължи два часа и половина спускане.
Едно от последните съобщения от екипажа до Polar Prince преди експлозията на подводницата гласи: „Тук всичко е наред“, според визуално пресъздаване, представено на изслушване на бреговата охрана миналата година.
Но загубата на контакт предизвика международно издирване на изчезналия плавателен съд, който е потънал на близо 3800 км - повече от два пъти по-дълбоко от Големия каньон - под Северния Атлантически океан.
Бреговата охрана обяви по това време, че на подводницата ѝ остават между 70 и 96 часа, преди да ѝ свърши кислородът, тъй като смразяващ трясък, който се предполага, че идва от плавателния съд, дава надежда на хората, че петимата души на борда може просто да са в капан под водата.
В крайна сметка обаче останките от кораба бяха намерени на дъното на океана на около 330 метра от носа на Титаник, като служители на бреговата охрана съобщиха, че никой на борда не е оцелял.
След трагедията се появиха въпроси относно безопасността на подводницата, която е извършвала пътувания до мястото на останките на Титаник от 2021 г.
По-късно беше разкрито, че плавателният съд е бил управляван от контролер за видеоигри, а лидерите в областта на дълбоководните изследвания дори са предупредили главния изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Ръш пет години по-рано, че „експерименталните“ методи на компанията могат да завършат с „катастрофално“.
Други в компанията също изразиха опасения, включително Дейвид Локридж, който работеше като директор на морските операции на проекта Titan. Той изиска по-строги проверки за безопасност на подводницата - включително "тестване за доказване на нейната цялост".
Локридж също искаше компанията да извърши сканиране на корпуса на Титан, за да „открие потенциални недостатъци“, вместо да „разчита на акустичен мониторинг“ – който би открил проблем само „милисекунди преди имплозия“.
Но впоследствие той беше безцеремонно изгонен от компанията, тъй като Ръш непрекъснато отхвърляше опасенията.
Той дори предположи в един момент, че въпросите относно пълномощията за безопасност на Титан са „лично обидни“ и той определи твърденията, че „щеше да убие някого“ като „безпочвени“.
Ръш стигна дотам, да каже, че е „уморен от играчи в индустрията, които се опитват да използват аргумента за безопасност, за да спрат иновациите“.
До септември бреговата охрана проведе публични изслушвания, за да разкрие ръководителите на компании за това какво може да се е объркало.
По време на изслушването Карл Стенли, пилот на подводница и дизайнер на Roatan Institute of Deepsea Exploration, твърди, че Ръш е бил по-загрижен да остави „своята следа в историята“, отколкото да пази пътниците си в безопасност.
OceanGate, базирана в щата Вашингтон, спря дейността си след експлозията. Компанията заяви, че сътрудничи изцяло на разследванията на бреговата охрана и на Националния съвет за безопасност на транспорта от началото.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK