Самолетната катастрофа на международното летище Пиърсън в Торонто, при която самолет се преобърна, удари се в пистата и се запали, предизвика много въпроси. Би Би Си потърси техните отговори.

Тежкият инцидент е от вчера, 17 февруари, като няма съобщени смъртни случаи.

Все още не е ясно каква е причината за него. Анализаторите предполагат, че е възможно лошото време да е изиграло роля или самолетът да се е ударил в нещо.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Все още тече разследване по случая.

Какво се е случило, когато самолетът се е разбил?

Инцидентът е станал малко преди 15:00 ч. местно време в понеделник.

В него участва самолет модел CRJ-900, изпълняван като полет DL4819 на авиокомпанията Delta Air Lines.

Самолетът е пристигнал в Торонто от американския град Минеаполис и е превозвал 76 пътници и четирима членове на екипажа.

„При кацането си самолетът изглежда се е ударил в пистата, плъзнал се е на известно разстояние и след това се е преобърнал“, отбелязва Дан Ронан, журналист и пилот, лицензиран от Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA), който говори пред Би Би Си.

Пътниците на борда се озовават с главата надолу в седалките си и е трябвало да се освободят на тавана на кабината, преди да напуснат обърнатия самолет.

Всичките 80 души на борда са оцелели. Има 18 ранени, от които се смята, че само малка част са сериозни.

Защо самолетът се е разбил?

Длъжностните лица провеждат разследване и предупреждават да не се правят спекулации на този етап.

Дан Ронан предполага, че дясното крило може да се е ударило в пистата или в намиращ се на нея предмет.

Лошото време също може да има значение, въпреки че началникът на пожарната на летището заяви, че по време на инцидента пистата е била суха, а силен вятър не е имало.

По-рано летищните власти съобщиха, че въпреки че неотдавнашният обилен сняг е спрял, „студените температури и силният са продължили“.

Когато самолетът се е приземявал, ръководителите на полети са съобщили на пилотите за пориви със скорост 61 км/ч и за възможността за „леко прекъсване на траекторията на полета“, съобщава Си Ен Ен.

„Изглежда, че пилотите са се опитали да направят така наречената маневра „краб“, каза г-н Ронан.

Тя представлява завъртане на самолета срещу вятъра и след това кацане директно на пистата в последния момент.

Как всички на борда на самолета са оцелели?

„Самата възможност за оцеляване е наистина невероятна“, обяснява Дан Ронан, като посочва, че фюзелажът (тялото) на самолета е останал непокътнат.

Той също така изтъкна ролята на специалните седалки 16G в самолета, които по думите му са „проектирани да поемат голяма част от ударите“ при инцидент.

Друг коментатор приветства ролята и на останалите механизми за безопасност при авария.

Анализаторът на Си Ен Ен и бивш инспектор на FAA Дейвид Соуси заяви, че крилата на самолета са се откъснали, както е трябвало, което е предотвратило разкъсването на тялото на самолета наполовина.

Стюардесите също бяха похвалени за бързото извеждане на всички от преобърнатия самолет.

Началникът на летището нарече спешните екипи като „герои“, след като са достигнали до мястото на катастрофата за броени минути.

И заяви, че самите пътници са работили заедно много ефективно.

„Това, което видях, беше, че всички в самолета изведнъж станаха много близки по отношение на това как да си помагат, как да се утешават един друг“, каза той.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK