Един от секторите, в които изчистването на натрупани отпуски може да се окаже проблем, е транспортният. Как липсата на достатъчно персонал и принудителните почивки ще се отразят на работещите в бранша?

Драгомир Камберов работи като ръководител движение на Централната жп гара в София. Радва се, че има едва 15 дни натрупан отпуск. Разказва, че всеки път, когато той или негов колега излезе в почивка, това веднага се усеща. Затова се радва, че ще може да изчисти отпуската си до края на следващата година.

"Щяхме самите ние да се затрудним и в повечко да ни дойде, защото щяха едни колеги да излязат в отпуска, а ние да работим вместо тях. И после обратното", коментира Драгомир Камберов.

Според синдикатите, вариантът, при който почивните дни трябваше да се чистят до края на тази година, е бил неизпълним.

"Щеше да има доста хора, които са ощетени - от една страна от времето, когато не им се даде отпуска, а сега да бъдат ощетени като не им се дава", каза Петър Бунев, синдикат на БДЖ.

Оказва се, че работещите в частните транспортни фирми, както и авиаторите, ще се радват най-много от решението на правителството. Защото там има най-много натрупани дни!

"Имаше случаи като 160 неизползвани дни, което означава, че едно работно място щеше да бъде просто затворено за известно време. Все пак там се изискват определени компетенции и би било изключително трудно да обучиш кадър, който да поеме експлоатационните функции като авиатор”, каза Екатерина Йорданова, транспортен синдикат КНСБ.

Не толкова радушно се посреща решението, че ме повече от 10 почивни дни може да се прехвърлят за следващата година.

„Не е нормално в един момент да имам 20 дни отпуска, а те да ми вземат тези 10 и да ми кажат: Ето тия десет дни ще ползваш или ще ти ги заплатим под някаква форма! Не е нормално това”, коментира Драгомир Камберов, ръководител движение.