На 21 септември ще започне Седмицата на модата в Милано, но секторът на италианската мода е обезпокоен заради кризата в еврозоната, съобщи Франс прес.
Първото шестмесечие на годината бе чудесно за италианските брандове,
чиито продажби се увеличиха с 30-40% в чужбина, по-специално в Азия и Русия, заяви Гаетано Марцото, ръководител на текстилната групировка "Марцото" и на компанията "Пити имаджине", която организира салона за мъжка мода "Пити Уомо". Между януари и май износът на италиански модни облекла за жени се е увеличил със 17,4% за едногодишен период.
Франция си остава най-големият купувач на италиански модни облекла,
а след това се нареждат Германия и Русия. Продажбите на тези три пазара са се увеличили средно с 22% през първите пет месеца на годината. В сряда ще бъде представена колекцията на Gucci, а след това идва ред на Prada, Versace, Dolce&Gabbana, Armani и Ferre. Предвидени са общо 74 дефилета по време на Миланската седмица на модата.
Златното време през 80-те и 90-те години на миналия век, когато Armani, Versace и Dolce&Gabbana допринесоха за разцвета на италианското прет-а-порте, е отминало веднъж завинаги, допълни Джузепе Анджолини, президент на Асоциацията на италианските купувачи. Според него началото на годината било много добро, но след това нещата се влошили заради объркването и страха, генерирани от финансовата криза.
"В Италия, където потреблението намаля, нивото на продажбите се поддържа от туристите, поясни Марцото, който е организатор и на салон за женска мода в рамките на Миланската седмица на модата. 60 на сто от покупките се извършват от чужденци. В Италия има висококачествени продукти, които обаче са прекалено скъпи. Трябва да сме конкурентоспособни, за да привлечем вниманието на нови азиатски туристи, които един ден ще посетят Рим и Флоренция, преди да направят покупки в германски аутлет”.