Мобилните оператори нямат техническата и практическата възможност да подслушват разговорите на абонатите си. Това заявиха в „Тази сутрин” пресаташетата на „Глобул” и „Виваком”.

Те обясниха, че апаратурата, която се използва за това се купува и поддържа по задължение от тях, но се намира в помещения на МВР. От мобилните оператори успокоиха, че пробив на системата отвън е почти 100% невъзможен, тъй като връзката е криптирана.

На фона на тези успокоения обаче идват много сигнали на абонати за проблеми, с които са се сблъскали, ползвайки предоставяните им услуги. Ето част от тях и отговорите на операторите.

Получават ли бонуси служителите за повече клиенти и използват ли за това прикриване на информация?

Ясен Гуев от „Глобул” заяви, че всяка търговска организация оценява спрямо резултатите. Той обаче бе категоричен в тяхната фирма това се контролира и клиентът не трябва да бъде лъган. Гуев посъветваха още хората да гледат и да четат какво подписват.

Според Емил Рангелов от „Виваком” пък секторът е силно регулиран и точно тази регулация е свързана с високи санкции: „За нас не е изгодно да привличаме абонати на цената на високи глоби от Комисията за регулиране на съобщенията”.

Възможно ли е с разговор по телефона да се окажеш абонат на „Виваком”?

Отговорът на оператора е – да. Това е т. нар. дистанционна търговия, установена законова. След като получите такова обаждане имате на разположение седем дни, в които можете да се откажете от предложението с обаждане на номер 123 или посещение на офис или магазин на „Виваком”.

Ще отпадне ли автоматичното подновяване на договорите на абонатите?

От „Глобул” са категорични, че няма да я включват от момента, в който и другите оператори се откажат от нея. „Виваком” застават напълно срещу използването й, а в „М-тел” вече вървели в тази насока и предвиждат след време клаузата да отпадне.

Как с лимит от 50 лв. клиенти на „М-тел” получават сметки от по 100-200 лв. и нагоре?

Оказва се, че това се случва на доста абонати по време на преминаването на оператора към нова платформа за отчитане, тъй като лимитите им тогава не са били активни. В „М-тел” обаче си искат парите, защото според тях това са вече изразходвани разговори.

Ще бъде ли наложен лимит за броя на номерата на едно лице?

„Глобул” и „Виваком” заявиха, че ще се съобразят с всякакъв разумен лимит, но дори и това можело да бъде заобиколено като предпазна мярка.