Новината, че части от българските пътища са пуснати без документи, се роди преди седмица в студиото на bTV.
"Днес магистрала "Тракия" от Оризово до Стара Загора няма акт 16. Mагистрала "Струма" от Перник до Долна Диканя няма акт 16; магистрала "Хемус" в района на Ябланица няма акт 16", каза Иван Атанасов - шеф на Надзорния съвет на НАПИ.
След тези думи на надзорния шеф на НАПИ, екип на bTV се запита дали пък не можем да осъдим пътния фонд, ако катастрофираме на неузаконените места.
"Принципно няма основание да се пуска в експлоатация такъв обект, без тези документи. И наистина всички катастрофи, които там се случват, хората биха могли да отправят упреци към собственика на пътя", смята председателят на Българска асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи Владимир Тодоров.
Българите обаче нямат навика да настояват лошите пътни условия да се вписват в наказателните им протоколи, казва Тодоров. Това усложнява нещата, ако след ПТП решите да търсите обезщетение от собственика на пътя.
"Първоначално трябва да се посочи истинската причина за катастрофата. Ако тя е дупка - да се посочи че е дупка, а да не се пише, че е движение със несъобразена скорост", обяснява Тодоров.
В статистиките на КАТ едва 0,1 % от пътнотранспортните произшествия са в следствие на пътна неизправност. А неизправности по пътищата ни има много.
"Следващата седмица смятаме да пуснем сигнал до Прокуратурата и НАПИ, тъй като констатирахме една ужасно притеснителна техническа неизправност на автомагистрала "Тракия". Тъй като огражденията на един мост и преградните мантинели са абсолютно изгнили, на места липсват, долу зейва 50 - метрова пропаст и всеки автобус или автомобил може да падне", обясни още Владимир Тодоров.