Предлагат ли хотелите услугите, за които са категоризирани от Държавната агенция по туризъм? Установяването на това е работа на инспекторите от Комисията за защита на потребителите. Екип на bTV присъства на проверка в района на Северното Черноморие.
Проверяваният хотел е 4 звезди в курорта Св. Константин и Елена. За него е подаден сигнал, че цената за една нощувка е твърде висока за условията, които се предлагат.
За да получи един хотел категория, той трябва да покрие множество изисквания - като се започне от обзавеждането в стаите и се стигне до басейна, шезлонгите и дори детските занимални. Проверката започва с издаването на констативен протокол, в който инспекторите ще опишат всички услуги, които се предлагат или липсват в хотела.
Хотелът е с 300 стаи. Тъй като проверката е през нощта и не е редно да се безпокоят гостите, инспекторите искат да им се осигури стая. Оказва се, че има само една свободна. Тя е двойна и цената за една нощувка е 400 лв.
Проверката на стаята установи обаче, че в нея няма много от нещата, задължителни за хотел 4 звезди. Липсват резервни одеала, възглавници, чехли за еднократна употреба, шампоан и брошура с информация за услугите, които предлага хотелът. В банята има само душ кабина, а вани се предлагат само в апартаментите.
На рецепцията е изпълнено едно от изискванията – да има електронни табла с информация за температурата на въздуха и водата и часовници, които показват времето в три различни точки по света. Липсва обаче по-нисък плот, на който да се обслужват инвалиди.
Констативният протокол се изготвя в 2 екземпляра, подписва се и от двете страни, а хотелиерът има право да подаде възражение. Следващата работа на Комисията за защита на потребителите е да сезира председателя на Държавната агенция по туризъм за промяна на категоризацията, тъй като проверката е установила, че хотелът не отговаря на изискванията.
Глобата за подобно нарушение е между 1000 и 10 хил. лева.