За първи път на българска сцена ще бъде поставена операта на Жул Масне "Дон Кихот". Постановката по едноименния роман на Мигел де Сервантес е на режисьора проф. Пламен Карталов и италианския диригент Франческо Роза. Премиерата ще се състои на 7 март, събота, от 19:00 часа в Софийската опера.
Премиерата на знаменитата опера е посветена на 80-годишнината от рождението на Николай Гяуров, един век Оперно дружество и 130 години София, столица на България. Самата идея за поставянето на "Дон Кихот" на българска сцена се ражда в разговор между покойния Гяуров и Пламен Карталов. Великият бас обаче не успява да се превъплъти в Рицаря на печалния образ. Но проф. Карталов не се отказва от идеята. За ролята на Дон Кихот е поканен Орлин Анастасов, наричан от световната критика "новия Гяуров".
Радвам се много най вече от факта, че тази опера никога не е поставяна в България и че аз ще съм първият изпълнител тука за територията на нашата страна. Как я приемам? Той е твърде комплексен герой и в същото време невероятно прост, в смисъл опростен. Смятам, че това, към което всички ние по време на репетиции се стремяхме, е да представим по най-простичкия вариант тези герои, които вълнуват и днес. Смея да твърдя с още по-голяма сила, доверява Орлин Атанасов.
Братът на Орлин - баритонът Венцеслав Анастасов пък е в ролята на Санчо Панса. Звездното семейство идеално покрива както гласовите, така и визуалните изисквания. Това е втората им съвместна работа, но за първи път са заедно на българска сцена.
Усещането е много хубаво, в смисъл, че нещата стават много лесно, няма нужда да се обясняват. Може би причината е, че сме братя, много лесно стават нещата. Много ясно се работи с него и аз мисля, че ще стане страхотно. Заглавието е страхотно и много съвършено като фабула и драматургически. За мене е голям хит, коментира Венцеслав Анастасов, баритон.
Това е една необичайна трактовка на класическата история на Сервантес. Действието е пренесено в наши дни. Въпреки съвременната визия, режисьорът проф. Карталов залага на вечната тема за любовта и идеала.