Жителите на Своге смятат, че пътят край града все още е опасен, въпреки че беше ремонтиран. Институтът за пътна безопасност иска одит на цялата пътна мрежа в страната.

Осем месеца след трагедията и въпреки ремонта жителите на Своге все още се притесняват да вървят по тротоара до пътя. В определен момент той просто свършва.

От Института за пътна безопасност откриват още нередности.

„По норматив, по изискване на Агенция "Пътна инфраструктура", максималната височина на този бордюр трябва да е 7.5 см. Този е висок 14 сантиметра. Едната от причините автобусът да скочи е точно това - че бордюрът е прекалено висок”, каза Диана Русинова от Института за пътна безопасност.

Още миналата година при първите проверки на пътя стана ясно, че в асфалтовата смес е използван варовик, който не е допустим за натоварен или първокласен път, като този в Своге. Експертите още тогава коментираха, че тази настилка се износва по-бързо.
 
„Едрозърнестият материал трябва да бъде от кисели скали като базалт, а не от варовикови. Те се слагат, за да има добро сцепление между фракцията и автомобилната гума”, обясни доц. Валентин Николов, преподавател в катедра "Пътища" в УАСГ.

Държавното обвинение обаче не може да следи и проверява ремонтите на фирмата изпълнител „Трейс”, защото това не е в правомощията им от 10 години.

„Качеството на пътя, контролът за строителните дейности, качеството на вложените материали не са от компетентността на прокуратурата”, заяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

От „Трейс” отказаха да коментират. Сред обвинените е и управителят на асфалтовата база на фирмата в Петърч.

Според прокуратурата членовете на управителния съвет на пътната агенция не са осъществили контрол и по този начин са облагодетелствали фирмата изпълнител.

Сред обвинените е бившият шеф на АПИ - Светослав Глосов, който днес не отговаряше на мобилния си телефон. Коментар отказа подалият оставка Дончо Атанасов, който е в управителния съвет на агенцията.