В системата за спешни повиквания са включени Гражданска защита, полицията, пожарната, Спешна помощ и КАТ. Въпреки забавянето, от министерството на Емел Етем обещават, че до края на следващата година услугата ще е достъпна за гражданите на цялата страна.

Предимствата на телефон 112 са безспорни. Информацията се предава към компетентната институция незабавно, а до секунди се локализира мястото на инцидента или на пострадалия.

24 часа седем дни в седмицата тук приемат средно по 4000 обаждания. Инцидентите в най-натоварените дни надхвърлят 90. Най-чести са сигналите към полицията, случаите с припаднали или ПТП-тата без пострадали.

Красимир Димитров: "Има обаждания, които не са спешни, но не можем да откажем на хората да им помогнем".

40 процента от сигналите са фалшиви. Недобросъвестните могат да бъдат идентифицирани, но все още няма механизъм за санкционирането им, тъй като Законът за 112 все още не е готов. Той ще предложи и схема за бъдещото финансиране на системата.

Стоян Граматиков: "Вероятно нашето предложение ще бъде да се получи нещо подобно като във Финландия. Там гражданите заплащат по 1 евро на година за нуждите на системата 112".

За изграждането на центровете в Русе, Бургас, Варна, Монтана и Пловдив се чакат пари от бюджета. Ако не бъдат отпуснати 62 милиона лева, проектът няма да завърши девета година. Ако това стане, България е заплашена от поредната съдебна процедура и глоба от Европейската комисия.