Но възможността за екологична катастрофа по Дунав, все още не е преодоляна, съобщи за Би Ти Ви Румънската инспекция по корабоплаването.

Сръбската баржа, която превозва 1 000 тона нафта, е заседнала в румънски води, на 6 километра от Видин, по течението на Дунав. Предната част на кораба на практика е на сушата заради продължаващият спад на нивото на реката.
Това е добре, според румънските специалисти, защото плоското дъно на баржата няма да позволи да се преобърне.

Опасността корабът да се пречупи по средата, заради движението на задната му част, която е във водата, остава. При това положение, не цялото количество от 1 000 тона гориво, а само 200 тона от двата средни отсека, могат да се излеят във водата, смятат от румънската гражданска защита.
Те вече са осигурили две 20-тонни цистерни, в които да бъде източена част от горивото, ако положението около заседналият кораб се влоши.

Баржата е част от конвой от 15 сръбски кораба, четири, от които бяха закотвени преди няколко дни край Калафат, защото тласкачът им можеше да продължи само с 11 баржи. Капитанът на сръбския кораб до момента не е разрешил прехвърлянето на част от горивото, превозвано от заседналата баржа.

Междувременно, от българската морска администрация потвърдиха, че ледът в горното течение на Дунав е вече е разбит и големи морско-речни кораби са успели да се предвижап по течението на реката.

Ледоходът в българската част на Дунав днес бе най-голям при Оряхово - около 40%.