Продължаваме да получаваме сигнали от недоволни клиенти на електроразпределителното дружество ЧЕЗ. Особено потърпевши от прогнозните сметки за ток са жителите на вилните зони в Западна България. Те недоумяват на какъв принцип се пресмята дължимото, при положение че използват електричество едва по 2-3 месеца в годината.

Една от протестиращите срещу прогнозните сметки на монополиста е преподавателката в Софийския университет доц. Мария Нейкова. Семейството й има лятна къща в село Свидня до Своге. Изненадващо обаче пристигат зимни сметки за потребено електричество. Скоро след това майката на доц. Нейкова е посетена от екип на ЧЕЗ.

"Дошли са при майка ми и са казали просто, че идват да спрат електричеството. Тя всъщност е успяла тези хора да ги уговори сама, защото иначе става още по-сложна цялата ситуация", обяснява доц. Нейкова.

Тя плаща начислената сума, засича данните, според които няма потребен ток и тръгва из офисите на енергийната компания, за да изясни недоразумението. Заявяват й, че вината за странната сметка е изцяло нейна.

"Защото не съм подала молба за зануляване на електромера, когато вилата няма да бъде обитаема. Но проблемът е, че първо - аз не съм предупредена, не съм знаела, че трябва да направя такова нещо. Не може винаги клиентите да бъдем виновни за абсолютно всичко. И смятам, че има начини хората да бъдат уведомявани", допълва тя.

Отговарящият за връзките с обществеността на ЧЕЗ Ясен Гуев призна пред камерата ни, че почти ежедневно се сблъсква с недоволството на хората от вилните зони срещу тримесечното отчитане на тока.

"Не бих казал, че нашите колеги притискат когото и да било. Има срокове, в които всеки абонат може да вземе решение какво да направи с равните месечни вноски. Те са достатъчно дълги – около 2-3 седмици след получаване на фактурата", коментира Гуев.

От ЧЕЗ съветват собствениците на сезонни постройки да се откажат писмено от плащане на равна месечна вноска, когато няма реално потребление. Те могат да подадат декларации за това в център за обслужване на клиенти, в кол-центъра или през интернет.

Въпреки че ще си получи обратно надвзетата сума, Мария Нейкова не е доволна от отношението на дружеството.

"Дори и сега, през есента, аз ще трябва на всеки 3 месеца да подавам молба за зануляване. Така че, това не е услуга в интерес на клиента. Моето време, смятам, че е също толкова ценно, колкото и на служителите във ЧЕЗ", заяви доц. Нейкова.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето