Тол системата разработи техническата възможност да засича средна скорост. Това стана ясно на проведена работна среща днес в Националното тол управление. На нея пред министъра на регионалното развитие и благоустройството инж.
Виолета Коритарова, инж. Стоян Николов - член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, началника на кабинета Кирил Габеров бе представена готовността на тази функционалност на системата.
Отчетени бяха и резултатите от проведени тестове в периода 18 - 23 октомври 2024 г. на участък от Северната скоростна тангента на София.
Стана ясно, че в този период е засечен автомобил, който се е движел по трасето със средна скорост от 203 км/ч.
В последните 24 часа, статистиката показва, че с превишена скорост над 140 км/ч са се движили 494 леки автомобила. 642 коли са се движили със скорост между 101 и 120 км/ч, а други 2707 са преминали през трасето със средна скорост между 121 и 140 км/ч.
Какво означава „средна скорост“ за участък?
Може да се даде пример с движението по магистрала. Ще се взима предвид кога автомобилът се качва на магистралата и за какъв период от време стига до дадена точка. Ако разстоянието бъде преминато за по-кратък период, това би означавало, че шофьорът се е движел със скорост над допустимата, като ще му бъде налагана глоба.
„На входа дадена точка се засича регистрационният номер на автомобила, на изходната точка също. Знаем, че този участък се минава за 10 минути. Всяко преминаване под тези 10 минути е наказуемо“, обясни в средата на годината началникът на отдел „Пътна полиция“ към СДВР Николай Крушарски, когато идеята все още беше в процес на реализация.