Предложението за промени в Закона за движение по пътищата на кабинета вече е в ръцете на депутатите, когато заработят по същество.

Част от промените са свързани с това 17-годишните да могат да шофират с придружител, а полицията да може да патрулира по магистралите с цивилни коли.

Сред най-дискутираните теми са т. нар. „цивилни патрулки“. Това обикновено са спортни коли.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Идеята е те да патрулират по първокласни пътища и магистрали и да могат да настигат нарушителите. В момента мобилните приложения с навигация предупреждават водачите, къде има разположени полицейски коли.

След месец Рая Василева става на 18 години и ще се яви на шофьорски изпит. В момента до нея седи нейният автоинструктор, но скоро ще разчита само на себе си.

„По-скоро май не е толкова добра идея, защото когато си на 17 години не си пълнолетен и ако стане нещо, санкциите няма да са същите“, отбелязва Рая.

„Те трябва да са с придружител, отговорността трябва да е негова, но той няма лостове за управление, каквито имаме ние“, обяснява Петьо Дашов, автоинструктор.

Това е поредния опит за промени в закона, които МС предлага, но депутатите така и не успяват да стигнат до него, обобщават от Института за пътна безопасност.

„Тези промени се коментират в общественото пространство от 2019 година. Към този момент има обществен консенсус, че трябва да има средна скорост, както и че трябва да има патрули, които да патрулират цивилни“, категоричен е Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Едно от предложенията отново е на дневен ред, а именно – МВР да може да дебне на пътя с необозначени полицейски коли, практика, която е позната в някои европейски държави.

„Ако са обозначени сигнализирани колите, хората сами ще намаляват. А така какво – крием се в храстите“, коментира още Петьо Дашов.

130 км/ч вместо сегашните 140 км/ч ще бъде максималната скорост, ако предложението бъде прието от парламента.

„130 километра не е лоша идея, за да се намалят произшествията по пътищата, защото много хора измират“, категоричен е шофьорът Мариян Борисов.

„Така или иначе с 10 километра над разрешената не се налагат санкции. Пак ще се кара със 140 км/ч, но по-добре да не се надвишават 140 км/ч“, посочва шофьорът Свилен Тодоров. 

От МВР не коментират проекти, защото могат да претърпят промени, когато влязат за одобрение в пленарната зала.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK