„България без цензура” е една от малкото формации, които са се радвали на позитивно медийно отразяване в хода на предизборната кампания, а лидерът й – бившият журналист Николай Бареков, е сред не многото политици, че които медиите по-често говорят добро, отколкото лошо.

Това става ясно от медийния мониторинг на Института за социална интеграция (ИСИ), представен в БТА. Лявата неправителствена организация, в чийто управителен съвет преди е бил и Сергей Станишев, е следила 20 телевизии, сайтове и вестници в периода от 25 март до 10 май, като са регистрирани 11 200 информационни единици.

Най-често споменавана в медиите е ГЕРБ (с 5218 информационни единици), следвана от Коалиция за България (4371), ДПС (2882), „България без цензура” (1792), „Атака” (1553), АБВ (1131) и Реформаторския блок (880). Информациите за повечето партии и коалиции са в отрицателния спектър, като, освен партията на Бареков, изключение са още АБВ, НФСБ и „Зелените”, но в по-малка степен.

Най-често са отразявани изявите на експремиера Бойко Борисов (2339 единици т.е. почти половината от тези на цялата партия), като далеч зад него остава Сергей Станишев, който в същото време води листата на КБ. На трето място е Николай Бареков, но той е от малцината, към които медиите показват положително отношение.

Според ИСИ кампанията не се фокусира върху послания и теми с европейски контекст, а прилича по-скоро на местни или парламентарни избори. Тенденцията се запазва и при следенето на 12 регионални медии.

Анализ на посланията на партиите и лидерите им показва, че при БСП са насочени към социалноикономическите проблеми и по-специално трудовата заетост.

Един от постоянните акценти в кампанията при ГЕРБ е, че изборът на ЕНП ще даде на България влияние в Европа, а честа тема за водача на листата на Реформаторския блок Меглена Кунева е темата за свободата.

На първо място по честота при "България без цензура" са обещанията за разкриването на работни места и намаляване на младежката безработица. При АБВ се открояват предложения за диалог и съгласие по основните национални проблеми.

Посланията на "Атака" почти не присъстват в наблюдаваните медии, като получават публичност само в рамките на партийната телевизия, посочват от ИСИ.

  • ЕП със "зелена светлина" за новата Еврокомисия
  • Кристалина Георгиева с големи шансове за важен пост в бъдещата ЕК
  • Кандидат-еврокомисарят Вигенин "зачеркна" шансовете на К.Георгиева
  • Премиерът подкрепи Кристалина Георгиева за първи дипломат на ЕС
  • Официално: Бареков с двете най-скъпи БГ места в европарламента
  • Бареков и Станишев се събраха в ЕП
  • Искра Михайлова кандидат за шеф на Комисията по регионално развитие в ЕП
  • Колко и какви депутати даде България на ЕП?
  • Станишев с втори фалстарт по пътя към ЕП (ОБНОВЕНА)
  • Станишев дезертира в ЕП (ОБНОВЕНА)