„България без цензура” е една от малкото формации, които са се радвали на позитивно медийно отразяване в хода на предизборната кампания, а лидерът й – бившият журналист Николай Бареков, е сред не многото политици, че които медиите по-често говорят добро, отколкото лошо.
Това става ясно от медийния мониторинг на Института за социална интеграция (ИСИ), представен в БТА. Лявата неправителствена организация, в чийто управителен съвет преди е бил и Сергей Станишев, е следила 20 телевизии, сайтове и вестници в периода от 25 март до 10 май, като са регистрирани 11 200 информационни единици.
Най-често споменавана в медиите е ГЕРБ (с 5218 информационни единици), следвана от Коалиция за България (4371), ДПС (2882), „България без цензура” (1792), „Атака” (1553), АБВ (1131) и Реформаторския блок (880). Информациите за повечето партии и коалиции са в отрицателния спектър, като, освен партията на Бареков, изключение са още АБВ, НФСБ и „Зелените”, но в по-малка степен.
Най-често са отразявани изявите на експремиера Бойко Борисов (2339 единици т.е. почти половината от тези на цялата партия), като далеч зад него остава Сергей Станишев, който в същото време води листата на КБ. На трето място е Николай Бареков, но той е от малцината, към които медиите показват положително отношение.
Според ИСИ кампанията не се фокусира върху послания и теми с европейски контекст, а прилича по-скоро на местни или парламентарни избори. Тенденцията се запазва и при следенето на 12 регионални медии.
Анализ на посланията на партиите и лидерите им показва, че при БСП са насочени към социалноикономическите проблеми и по-специално трудовата заетост.
Един от постоянните акценти в кампанията при ГЕРБ е, че изборът на ЕНП ще даде на България влияние в Европа, а честа тема за водача на листата на Реформаторския блок Меглена Кунева е темата за свободата.
На първо място по честота при "България без цензура" са обещанията за разкриването на работни места и намаляване на младежката безработица. При АБВ се открояват предложения за диалог и съгласие по основните национални проблеми.
Посланията на "Атака" почти не присъстват в наблюдаваните медии, като получават публичност само в рамките на партийната телевизия, посочват от ИСИ.