Без дебати и единодушно - парламентът забрани рекламата на хазартни игри в медиите. Така само за седмица от появата на идеята народните представители решиха окончателно - рекламата на хазарт да е разрешена само на билбордове и то на отстояние не по-малко от 300 метра от учебни заведения и социални домове.

Забранява се да има хазартни зали и казина в населени места с население под 10 000 души с изключение на граничните пунктове и курортните места.

Предложенията за забрани дойдоха от ГЕРБ-СДС и ДПС с мотив - борба с хазартната зависимост. Те обаче срещнаха подкрепа от всички политически сили.

„Законопроектът в много кратки срокове беше приет с консенсус, в една посока най-после да ограничим хазарта и хазартната зависимост в България“, заяви депутатът от ДПС Йордан Цонев.

„Това е една голяма крачка в правилната посока“, каза Климент Шопов от "Възраждане".

Решението дойде на фона на редица негативни становища от бизнеса и призив за обсъждане на идеите. Тези становища бяха изпратени до депутатите, но останаха без коментар. Така например от Асоциацията на българските радио-и телевизионни оператори предупредиха: 

"Забраната за законосъобразно информиране на потребителите ще доведе до преминаване към незаконни доставчици, при които няма гаранции за защита на непълнолетни лица и потребители. Към днешна дата са публикувани повече от 3280 нелегални хазартни интернет сайта".

От хазартния сектор посочиха също, че подобна забрана ще развие сивия сектор и добавиха, че промените идват без публично обсъждане и оценка на ефекта.

"Ограничението на разпространението на хазартни игри, както опита показва, не се постига нито със забрана на рекламата, нито със забрана на дейността. Строгите регулации, въвеждането на мерки за лечение и превенция, подобряването на социалната среда – това е посоката, в която е необходима промяна в нормативната уредба", гласи становището на Българска асоциация на хазартните дейности.

От Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България написаха, че хиляди хора могат да загубят работните си места.

Възможно е да бъде засегнат и спортът, тъй като ще се прекратят договори за реклама и спонсорство.

Промените ще засегнат и медийният сектор като опасението е, че се застрашава икономическата независимост на медиите и е възможно да бъде прекъснато излъчването на значими спортни събития.

От друга страна, неправителствени организации обръщат внимание на проблема с хазартната зависимост.