Националната служба за охрана призова да не се спекулира с инцидента с техен автомобил край Аксаково, в който пътуваше и лидерът на "Продължаваме промяната" Кирил Петков, докато компетентните органи не си свършват работата.

Оттам посочват още, че оказват пълно съдействие на органите по воденото следствие.

Автомобилите й могат да се движат без ограничение на скоростта при специален режим на работа.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Според бившият зам.-ректор на Академията на МВР доц. Милен Иванов, край Аксаково охранителите не са шофирали с превишена скорост и са действали правилно.

Снимка: bTV

На какво има право и на какво не НСО на пътя?

Бърза мисъл и плавни реакции – две основни качества за шофьорите в НСО.  Ако автомобилът не е в специален режим, тогава се спазват всички правила за движение на пътя. Има обаче и друга хипотеза, при която скоростта може да е над ограниченията – когато има заплаха за живота и здравето на охраняваното лице.

„Един охранител цял живот може да се подготвя, а това са 20 - 30 години професионален стаж, за да е готов да действа точно 2 секунди“, казва доц. Милен Иванов.

Ако има опасност, шофьорът на НСО може да превиши скоростта, да мине в насрещното, да предприеме опасни маневри.

Край Аксаково служителят е действал правилно, заключава доц. Иванов.

„Шофьорът е предприел единствения възможен и правилен изход – да удари колата, която му препречва пътя в централната ѝ част. По този начин той предпазва останалите участници в движението, ако я беше ударил отпред или отзад, щеше да я завърти“, уточни доцентът.

Ударът не е бил с повече от 100 км/ч., смята експертът. За съжаление обаче страничен удар почти винаги се оказва фатален или за шофьора или за пътниците.