Националната служба за охрана призова да не се спекулира с инцидента с техен автомобил край Аксаково, в който пътуваше и лидерът на "Продължаваме промяната" Кирил Петков, докато компетентните органи не си свършват работата.
Оттам посочват още, че оказват пълно съдействие на органите по воденото следствие.
Автомобилите й могат да се движат без ограничение на скоростта при специален режим на работа.
Според бившият зам.-ректор на Академията на МВР доц. Милен Иванов, край Аксаково охранителите не са шофирали с превишена скорост и са действали правилно.
На какво има право и на какво не НСО на пътя?
Бърза мисъл и плавни реакции – две основни качества за шофьорите в НСО. Ако автомобилът не е в специален режим, тогава се спазват всички правила за движение на пътя. Има обаче и друга хипотеза, при която скоростта може да е над ограниченията – когато има заплаха за живота и здравето на охраняваното лице.
„Един охранител цял живот може да се подготвя, а това са 20 - 30 години професионален стаж, за да е готов да действа точно 2 секунди“, казва доц. Милен Иванов.
Ако има опасност, шофьорът на НСО може да превиши скоростта, да мине в насрещното, да предприеме опасни маневри.
Край Аксаково служителят е действал правилно, заключава доц. Иванов.
„Шофьорът е предприел единствения възможен и правилен изход – да удари колата, която му препречва пътя в централната ѝ част. По този начин той предпазва останалите участници в движението, ако я беше ударил отпред или отзад, щеше да я завърти“, уточни доцентът.
Ударът не е бил с повече от 100 км/ч., смята експертът. За съжаление обаче страничен удар почти винаги се оказва фатален или за шофьора или за пътниците.