Влакът ще пътува от София до Бургас през Пловдив и Стара Загора, където гарите са приспособени за транспортно обслужване на инвалиди. До два месеца такива гари ще бъдат открити и в Северна България.

52- годишният Богдан Богданов е с паралич от 4-годишен. Днес за първи път той се качи на влак.
"Засега е добре но има още какво да се направи, за да се качваме самостоятелно", каза Богданов.

Във вагона без купета има място за три колички, коридорите са по- широки, тоалетната също. Тя е снабдена с паник бутон, чрез който да се извика придружителя при необходимост.

Според трудноподвижните хора, във влака не може да се пътува без придружител. От БДЖ твърдят, че персоналът на специалните вагони е инструктиран как да помага на инвалидите. Вагоните са изработени от дряновския завод - всеки един вагон струва 550 000 лева. По Подбалканската линия ще пътува по един такъв вагон дневно. За да стигне до гарата, инвалидът трябва да се обади на центровете за специален автобусен превоз до гарата. Превозът е безплатен. Преди шест месеца премиерът е обещал на инвалидите да могат да пътуват с влаковете.

"Всичко е ново, модерно, но всъщност е нормално. Те са нормални граждани защо да бъдат ограничени да пътуват", каза министър-председателят Симеон Сакскобургготски. Той разгледа условията в диспечерския пункт и тоалетната за инвалиди на Централна гара.

"Първото нещо, което проверявам по всичките си гари и съоръжения е тоалетната. Това е някаква индикация в какво състояние е всичко останало", каза министърът на трансторта Пламен Петров.

Вагоните  за инвалиди са два, до края на годината трябва да станат 6.  
По повод пускането в експлоатация на новите вагони генералният представител за "Мерцедес Бенц" на "Даймлер Крайслер" за България, "Балканстар", дари лек автомобил "Мерцедес-Бенц" за транспортно обслужване на хора с увреждания на територията на гарата.