Интернет всъщност е "страната на неограничените възможности", ще ме прощават САЩ. В интернет можеш да бъдеш всеки (или никой), да създадеш всичко (да унищожиш всичко), да се реализираш (или да се затриеш), чрез него можеш да живееш (и да убиваш) и т.н.
В скобите е уловката!
Интернет е средство, оръжие, което както може да ви спечели войната, ако знаете как да го използвате, така и може да ви взриви главата, ако не знаете как да го използвате. Гоги Гупта знае как да използва това оръжие и "стреля" за най-големите!
Той е...
Гоги Гупта е основател на Гупта Медиа и много уважаван маркетолог в музикалната индустрия, както в Америка, така и в останалата част на света. В Гупта Медиа той има много роли и отговорности. Той е доверен стратегически съветник на най-влиятелните мениджъри на звукозаписни гиганти, музикални фестивали и телевизионни канали. Той създава дългосрочни или краткосрочни стратегии за партньорите на Гупта Медиа, като винаги заема основна позиция в разработването им. Гупта Медия е реализирала онлайн кампании за Адел, Лейди Гага, Kings Of Leon, Pitbull, Бионсе и др.
Ето какво сподели специално за btv.bg Гоги Гупта...
Работите с най-големите имена в музиката днес. Как се случи така, че станахте онлайн гуруто, с когото всички искат да работят?
Големият ни пробив в музикалната индустрия дойде с работата ни с "Холивуд Рекърдс” (Хилари Дъф, Майли Сайръс, Джеси Маккартни, Breaking Benjamin) – компания, която е част от "Дисни Мюзик Груп” (Disney Music Group). По онова време Кен Бънт (Ken Bunt) заемаше длъжността вице-президент "Нови медии” и той разбираше работата ни - това, което се опитвахме да направим. Впоследствие той стана старши вице-президент "Маркетинг”, после генерален мениджър на "Холивуд Рекърдс”, а в момента оглавява "Дисни Мюзик Груп”. Неговото доверие в работата ни ни даде възможност да докажем теориите си.
Как се роди идеята за Гупта Медиа (Gupta Media)? И как успяхте да намерите тези симпатични млади хора, с които работите. Съдейки по информацията в сайта на компанията, всеки в Гупта Медиа работи мечтаната си работа...
Винаги съм искал да работя в областта на рекламата и технологиите и Гупта Медиа ми дава тази възможност. Създадох тази агенция, защото исках да разполагам с достатъчно експерти, с които да можем да реализираме всичко, което трябва да се направи онлайн. Имах късмета да привлека и да работя със страхотен екип. Вълнувам се, че на SeeMe ще мога да представя на всички как с нашата комбинация от медийна компетентност, дизайнерски умения и технически способности решаваме големи проблеми.
"Младостта” на екипа ми е "по дизайн” – търся умни хора, които са готови да работят здраво и не са обременени от това "как нещата са се правели преди”. Екипът е съставен от хора, които винаги са искали да работят в сферата на рекламата и в това се различаваме от много други в нашия бизнес, които искат да са част от музикалната индустрия. Това е малка, но важна разлика. Когато някой кандидатства за работа при нас и каже "Винаги съм искал да работя в музикалната индустрия”, за нас става ясно, че той търси друг тип работа. Освен към рекламата, служителите ми имат страст и към музиката и поп културата и са най-работливата група, с която някога съм имал удоволствието да работя.
Предполагам, че схемата е следната: някой артист разбира за работата ви и иска да работи с вас. Всички предложения от артисти ли приемате или подбирате и как избирате с кого ще работите и с кого не?
Повечето ни ангажименти идват от контактите ни със звукозаписните компании и компаниите, които се занимават с мениджмънт на артисти. От време на време приемаме и отделни самостоятелни артисти и/или марки.
Искаме да работим с хора, които са осъзнали, че преобладаващите, общоприетите идеи не работят. Радвам се, че ще мога да споделя какъв е по-добрият подход по време на лекцията ми на SeeMe. Гупта Медиа и Вие лично сте "отговорни" за създаването на "сензацията Ke$ha". Прочетох как сте реализирали кампанията на сайта ви и беше много интересно. Мислите ли, че този подход, който сте използвали при Ke$ha е универсален или зависи от артиста и това, което той/тя може да предложи – музикално и културно?
Не съм съгласен, че ние сме "отговорни" за Ke$ha. Ние бяхме част от екипа, който спомогна за изграждането и развитието й в продължение на 2 години и половина, но най-голямо признание за това заслужават RCA Records, начело с Том Корсън (Tom Corson) и неговия екип. Смятам обаче, че ние помогнахме за изграждането на онлайн стратегията и екипът ми реализира тази стратегия изключително добре.
Основните идеи от стратегията, по която работихме за Ke$ha, са универсални, но не мога да гарантирам, че ще работят във всеки случай. Един маркетолог трябва да има силна маркетинг „форма”. Има толкова много маркетолози, които сменят стратегията си непрекъснато и никога не са доволни.
Налагало ли ви се е някога да изготвяте "damage control" (англ. – овладяване на щетите) кампания – имам предвид онлайн кампания, чиято цел е единствено да отклони вниманието от нещо негативно, което в даден момент заобикаля даден артист?
Според мен, "овладяването на щетите” не трябва да става чрез платена рекламна кампания. Това трябва да стане чрез собствените медийни канали на даден артист (уебсайтове, профили в социалните мрежи, верни медийни партньори и т.н. – бел. ред.). Използването на рекламна агенция и платена рекламна кампания за "овладяване на щетите” прави нещата да изглеждат арогантни и не е ефективно.
В момента в България върви първият сезон на шоуто "Гласът на България" и от работата по сайта и профилите на шоуто в социалните мрежи ми направи впечатление, че като че ли хората откликват много по-трудно на позитивни послания, отколкото на негативни. Като че ли каузите "против" са по-популярни. Ако някой в интернет харесва нещо той може да ти даде положителен фийдбек, но може и да не ти го сподели – може да натисне "палец нагоре" или "харесва ми", но може и да не го направи. Докато ако някой в интернет НЕ харесва нещо, то той задължително ще намери начин да ти го каже и в такива случаи всички сме благодарни, че няма "не харесвам" бутон във Facebook. Как може да се превъзмогне това? Как можем да предизвикаме хората с положително послание?
Това е много интересен въпрос – вероятно има някаква истина във всичко това. Управлението на социални общности не е силата ни, затова ще си спестя отговора на този въпрос. Въпреки това, искам да отбележа, че рекламните агенции с рекламните кампании са контролиран канал с много широк обхват. С инвестиции в криейтива и по-"агресивно” разпространение на посланието можете да преодолеете негативното дърдорене.
Да речем, че вече съм успяла да привлека доста фенове във Facebook, но как да продължа да привличам още почитатели и как да задържа тези, които вече са харесали страницата/групата ми? Кое е по-важно – да обновявам статуса си всеки ден и да пиша на стената си периодично или трябва да се съсредоточа върху това КАКВО точно пиша и споделям в профила си? Постоянство и честота или съдържание?
Още един чудесен въпрос – мисля, че съдържанието е това, което поддържа интереса на хората и ги задържа. Не трябва да спамите последователите/феновете си. Фокусът винаги трябва да бъде върху забавлението.
В България предстоят избори в края на октомври и е много забавно да се следи отстрани как някои български политици и партии, ако не всички, тепърва осъзнават силата на интернет, но, за съжаление, според мен, не я разбират и всъщност не знаят как да я използват. Вие работите в шоубизнеса, но замисляли ли сте се да приложите знанията и уменията си за онлайн маркетинга в някоя друга област, като политиката, например?
Завършил съм "Политически анализ” в Корнел Юнивърсити, така че политиката е първата ми любов. Музикалната индустрия е различна от политиката с това, че при нея хората ОБИЧАТ любимите си артисти в продължение на много години и за мен са интересни маркетинговите възможности, които произлизат и са свързани с тази страст.
Нямаме против да работим за някоя политическа кампания и смятам, че много от добрите практики могат да бъдат използвани в политиката.
Предполагам, че Лейди Гага няма финансови затруднения в момента, но за един прохождащ артист, в началото скъпо ли е да станеш "някой" в интернет?
Пазарът на таланти има ликвидност т.е. ако започнеш да привличаш внимание, ще се намерят заинтересовани, които да спонсорират кариерата ти в началото. Според мен, в бизнеса има три ограничаващи условия – пари, творческа способност и време, като времето и творческата способност са тези, които най-често не достигат.
На сайта на Гупта Медиа пише, че сте оптимист и вярвате, че няма нещо, което да не можете да направите. Имало ли е моменти, в които сте се съмнявали в това си убеждение?
В Гупта Медиа наистина съм голям оптимист, но не съм само аз. Опитваме се да назначаваме хора, които наистина искат да преоткрият, да създадат наново рекламата. В екипа много добре се справяме с експлоатирането на общия ни ентусиазъм в работата. Наистина вярвам, че съмнението не ни помага да решаваме големи проблеми. Искам всички в екипа ми да вярват, че всичко може да се направи. Този начин на мислене е ключов за силата на нашата агенция.
Идвате в България за музикална конференция, на която ще споделите опита си с други експерти в различни области. Има ли някой конкретен човек от програмата на SeeMe, с когото нямате търпение да се запознаете и дори да работите в бъдеще?
Късметлия съм, че обикновено ме запознават с повечето хора, с които искам да говоря. Нещото, което най-много ми харесва в конференциите е "неизвестното”. Кой създава какво? Конференциите като SeeMe кипят от идеи, страст и енергия и запознанството с хората е най-хубавата част от тях.
Шестото издание на музикалната конференция SeeMe стартира утре - 7 октомври, и ще продължи до понеделник - 10 октомври. Научете повече>>