Днес експерти обсъждаха финансирането на обществените медии на семинар, организиран от Съвета на Европа и българския Парламент.

Смесеният модел на финансиране е широко разпространен в Европа, а използването на средства от различни места не означава, че медията има комерсиален характер. Така, според експерта Жан Бернар Мюнш, трябва се финансират и българските държавни медии. Частните медии също играят обществена роля и въпреки, че се издържат само от реклама, са реалната конкуренция на държавните, смята още Мюнш.

"Мисля, че конкуренцията е хубаво нещо. Току-що научих, че Би Ти Ви се гледа от две трети от зрителите в България, както и че обхваща две трети от рекламния пазар в страната. Мисля, че това е предизвикателство за БНТ - да се бори да бъде по-добра. Ето това е конкуренцията", заяви европейският медиен експерт.

"Частните телевизии, в смисъла, в който вие казвате, наистина може да се каже, че са неравнопоставени, тъй като техния единствен приход е от реклама. От друга страна те нямат такива строги изисквания, каквито имат обществените оператори", добави Мюнш. Според него,
"БНТ ще се бори за увеличаване на минутите за реклама, особено в прайм-тайма. Би Ти Ви вероятно ще се бори при създаването на фонд "Радио и Телевизия" да получи финансиране за някои програми от този фонд и това е нормално - всяка телевизия да защитава собствения интерес".

Милена Милотинова нарече "противоречие" факта, медията да бъде обществена, след като се финансира само от държавата. Според нея потребителските такси за държавните телевизия и радио трябва да бъдат съобразени с платежоспособността на българина.