До преди седмица Борис Панкин беше официално назначеният от Министерството на културата директор на Музикалния театър в София. Той обаче така и не успя да стигне до кабинета си в сградата на театъра, тъй като назначението му предизвика протести на артистите от културния институт, които продължиха близо две седмици и които в крайна сметка доведоха до оттеглянето на Паникин от поста.

Днес Борис Панкин е съветник на министъра на културата Вежди Рашидов по въпросите, свързани с музикално-сценичните изкуства и според него, колкото и парадоксално да звучи, качествата и идеите, които са го довели до поста в министерството са същите, които са отблъснали артистите от Музикалния театър.

"Голяма част от състава на Музикалния театър не пожела да работи по моя план за действие, защото той включва една модернизация, европеизация, едно развитие на театъра. По същата причина министърът на културата прецени, че тези мои виждания могат да бъдат полезни в бранша на музикално-сценичните изкуства и действително вече шести ден аз имам тази привилегия и отговорност да работя в национален мащаб", обяснява за себе си ситуацията Панкин.

Панкин е категоричен, че никога не е ставало дума за съкращения в поверения му театър и затова обясненията за стачката на артистите трябва да се търсят от самите артисти.

Гледайки вече в бъдещето на българската култура в национален мащаб, Борис Панкин обясни, че Министерството на културата работи над проекти за модели на финансиране и устройство на българските културни институти, които трябва да бъдат готови до края на март:

"Става дума за това как юристи, финансисти, театралните директори, актьорите, зрителите да могат да получат някаква база за обсъждане и оттук насетне всички те да могат да добавят своето усещане, своята практика, своите харесвания. И това да се случи в един доста широк период от време - от април до септември. Вече през септември ние да намерим хармонията между необходимото, желаното и реалното. Така през последното тримесечие на тази година Министерството на културата да може предложи съответните законодателни промени, които да могат да реализират всичко това от следващия бюджет".

Съветникът на Вежди Рашидов е оптимист за бъдещето на българския театър, но и реалист за работата, която предстои да бъде свършена, за да се постигнат целите. "Действително досега на този екип на министерството се падна много тежко наследство в смисъл на замитане в ъгъла, на неизнасяне на проблеми години наред и сега някой трябва да почисти, някой трябва да изпере, някой трябва да предложи как трябва да се живее оттук нататък така, че да има хармония. Това е най-важното - да има пълни зали, доволни данъкоплатци и проспериращи артисти."