Тя има щастието да съчетае хармонично своето образование с познанието за човешкото здраве, а компанията, в която работи, й дава безценния шанс да следва призванието си – да бъде „създател и вдъхновител“ на екипи.

Снимка: Евгений Милов

Работата с хора е нейната сила – някои дори я наричат „познавач на човеци“. Представяме ви Лилия Караманчева – дамата, която разбира „силата на две сърца“. Тя е специален гост в епизод 26 на рубриката „Жените на България“.

Лилия е жена, която може да поведе битка срещу целия свят, ако вярва в каузата, зад която стои. Като визионер и мотиватор има приятната отговорност да задава и посоката. Прави го с кураж и смелост, следва интуицията си, но по пътя, по който върви, никога не забравя коя е.

Лилия Караманчева: създател и вдъхновител на новото време.

Тя вярва, че може да види силните страни у хората и да им помогне да успяват чрез тях – да постигат своята професионална и личностна реализация, когато развиват талантите, които са им вродени.

Лилия е генерален мениджър на Queisser Pharma Bulgaria – производител на марките „Допелхерц“ и „Протефикс“, както и представител на брандовете „Алпецин“ и „Вагизан“. Професионалният й път започва с късмет, маскиран зад много усилена работа.

„Queisser Pharma Bulgaria е голямото ми професионално предизвикателство. Започнах от абсолютната нула и с безрезервната подкрепа на съпруга си, с екип от ентусиазирани хора, с които споделяхме еднакви ценности, успяхме да стигнем дотук“, споделя тя.

Освен, че й носи професионално удовлетворение, компанията е мястото, на което създава много трайни и истински приятелства и на което винаги е искала да бъде. Това, което я отличава, е грижата за хората.

Съпругът на Лилия Караманчева е нейната голяма опора, както в бизнеса, така и в живота.

„Бизнесът си остава human-to-human – остава си човешки. Това са принципите, които изповядваме – човекът на първо място“, споделя Лилия, която вярва, че един бизнес е добър, когато е социално отговорен.

Нейната отговорност като мениджър също става по-голяма с времето. За 14 години начело на клона на Queisser Pharma в България, тя успява да създаде и съхрани устойчив бизнес модел и общество, което вярва в ценностите на компанията.

„Това, което ме води в решенията и изборите, които правя, е оптимизмът“, казва Лилия, а качеството й да вижда по-рано успешните стратегии, допълва формулата на успеха.

Неслучайно и колегите й я виждат като силна, креативна и като визионер, който има голямо и добро сърце. А като една истинска жена умее да прилага повече правила в бизнеса, така че той да бъде по-устойчив и по-ориентиран към добрите каузи:

Лилия Караманчева: Да овладееш промените се превърна в новото нормално.

„Търсим и намираме добри дела, които да реализираме. Вярваме, че доброто заслужава своя шанс. Щастлива съм, че съм част от компания, която споделя тази мисия. Не случайно мотото ни е „Силата на две сърца.“

Queisser Pharma Bulgaria работи активно върху различни проекти с дарителска насоченост. Компанията развива стратегическо партньорство с фондация „За Нашите Деца“ като отделя и дарява средства за превенция изоставянето на бебета и малки деца.

Силата на две сърца: каузата на сърцето на Лилия Караманчева.

„Със силата на две сърца се надяваме да спасим повече деца! Подкрепяме с дарения и инициативи българските лекари, истинските герои на нашето време. Помагаме на майки на деца с увреждания, както и каузи за повече български деца“, разказва Лилия.

Екипът й подкрепя много и най-различни каузи, сред които и екологичните. Компанията е климатично неутрална и ангажирана сериозно към природата – като общество да връщаме това, което сме й взимали във времето.

В планината с любимите хора: там Лилия презарежда себе си.

Самата Лилия е страстна планинарка, която използва всяка възможност, за да бъде в планината, където е душата й. „Аз съм с планинска душа. Имам нужда нужда да се зареждам от великата сила на природата“, казва тя.

Иска й се обаче да има повече време и да работи върху друга нейна кауза, свързана със здравната култура в България:

Доброто заслужава своя шанс, казва генералния мениджър на Queisser Pharma Bulgaria

„Здравето ни е в нашите ръце, стига да го осъзнаем и да спазваме поведение, което ще ни поддържа в добро състояние по-дълго време.“

Според нея българският пациент не познава пътя на здравето и затова е нужна усилена работа по посока здравна осъзнатост. За да навлезе в дълбочина в причините, които определят поведението ни като пациенти, а и за да бъде по-полезна на хората около себе си, Лилия надгражда образованието си с магистратура по „Психология на здравето“.

Снимка: Евгений Милов

Хората, които са ангажирани с бъдещето, са по-щастливи, казва тя, и това й повлиява – винаги мисли как това, което прави днес, ще се отрази на нашето утре. Промяната е неизменна по този път. Тя е и едно от най-сериозните предизвикателства – дали в професионален, или в личен план.

Хората срещат трудност да се адаптират към бързите и постоянни промени. Впрягат огромен ресурс, да се противопоставят на промяната и да задържат старото и познатото, дори и то да не работи ефективно:

„Да овладееш промените се превърна в новото нормално и вярвам, че е нужна много подкрепа за хората, за да активират психологическите си и когнитивни ресурси за това справяне.“

И допълва, че има решение -  промяната е учене и придобиване на нови умения, които водят и до нова нагласа. Нужни са единствено желание, усилия и воля, с които да преодолеем процеса. Способността ни да се променяме обаче е критерий за израстването ни.

Снимка: Евгений Милов

***

Лилия Караманчева - кое е това момиче?

Снимка: Ангел Лазаров / Евгений Милов

Лилия Караманчева е генерален мениджър на Queisser Pharma Bulgaria. Тя е магистър фармацевт с над 20 години опит в сферата. Професионалният ѝ път включва мениджърски позиции в 3 водещи международни компании. Специализирала е в областта на управлението на чуждестранно фармацевтично представителство, стратегическо и бизнес развитие, маркетинг, продажби и регулации, както и създаване и развитие на екипи. От 2008 година е управител на Queisser Pharma Bulgaria – производител на марките „Допелхерц“ и „Протефикс“, както и представител на брандовете „Алпецин“ и „Вагизан“.