Повече от 20 години след смъртта си Анди Уорхол опровергава собствената си фраза, че всеки има своите 15 минути световна слава, оставяйки отпечатък и вдъхновявайки все още съвременното ни консуматорско общество, разказва Ростислава Генчева.
Ексцентричен провокатор, скандален експериментатор, художник, продуцент, авангардист, бохем, хомосексуалист - бащата на поп арта не само променя изкуството, но и погледа към него, показвайки че то е навсякъде.
Започнал своята кариера като илюстратор, той започва световната си слава с прословутата си фабрика на "Юниън скуеър" в Ню Йорк, в която събира свое ъндърграунд общество от артисти. Превръщайки с лекота всичко, до което се докосне, в изкуство, той прави от изкуството индустрия.
Прословутите му серии портрети на Мерилин Монро и Елизабет Тейлър от 60-те години са последвани през 70-те от тези на Мик Джагър, Лайза Минели, Джон Ленън, Даяна Рос, Бриджит Бардо, Майкъл Джексън, дори комунистическия лидер Мао Дзе Дун.
Неговите реклами на най-популярните продукти, колекциите му обувки, етикети, портрети и филми влизат в световните галерии и музеи за модерно изкуство.
Днес неговите творби се продават за милиони долари. И макар че Анди Уорхол разрушава границата между произведението и публиката, сменяйки ъгъла на възприемане, неговото изкуство е достъпно притежание за малцина.
Снощи в Галерията за модерно изкуство бе представена световноизвестната серия "Мерилин Монро" на Анди Уорхол. Управителят на Галерията за модерно изкуство - Деница Атанасова, гостува в предаването "Тази сутрин". Какво каза тя за изложбата на Уорхол и какво да очакваме занапред в Галерията можете да видите във видеото.