В България 86% от потребителите научават новините от телевизията, докато за ЕС този дял е средно 75%. Това показват данните от проучване, поръчано от Европейската комисия (ЕК), съобщи БТА.

Изследването е обхванало девет държави от ЕС, сред които са Франция, Германия, Италия, Литва, Полша, Испания и Швеция.

В България и Швеция е най-голям делът на хората, които търсят новини онлайн (60%). България води по дял на потребителите, които се информират от социални мрежи – 47%.

Като цяло изводите са, че телевизиите остават основен източник на новини за европейците, но потребителите постепенно се пренасочват към източници онлайн и те вече заемат второто място.

Анализът показва още, че в България и Унгария за новинарско съдържание плащат едва 15,3%. За сравнение 34,7% от шведите плащат за новини.

В изследваните девет страни най-често потребителите се интересуват от новини, свързани с политиката и обществото – около 50%, докато към разследващата журналистика интересът е около 22%.

Гражданите на ЕС все още се доверяват на традиционните медии повече, отколкото на интернет.

Данните показват, че бизнесът с новините в ЕС носи годишни приходи от 20 млрд. евро през 2021 г. за печатни и цифрови медии, и 68 млрд. евро за телевизиите и радиостанциите. При онлайн медиите за последните шест години се отчита увеличение на приходите с 60%.