Колко изхарчихме на Черния петък? Търговци отчитат, че тази година клиентите са отделили по-голям бюджет за покупки.
В онлайн магазините, често Черният петък започва по-рано, тази година още на 17-ти октомври, във вторник.
За първите три дни от кампанията онлайн търговците имат оборот от 250 милиона лева, сочат данните на Българската Е-комерс асоциация.
Очакванията са до края на кампанията оборотът да надхвърли 400 милиона лева.
Официалните данни на Агенцията по приходите също показват такава тенденция. За 2022 г., дневните обороти на Черния петък са над 310 милиона лева. За сравнение, за 2021 г. те са били 281 милиона лева.
Официалните данни за вчера все още се очакват. Тази година клиентите са отделили със 100 лева повече за покупки на Черния петък - средно 613 лева, срещу 499 лева миналата година.
На този фон, има и значително по-скъпи покупки - например една от най-скъпите е телевизор за над 10 хиляди лева, отчита един от големите онлайн търговци.
"Всяка година все повече храчат онлайн потребителите за Черния петък. В първите 7 секунди на обявяване на кампанията вече имаме невероятно много поръчки в онлайн магазините. Хората чакат, планират, добавят си продуктите в любими и чакат кампанията, за да завършат поръчката", каза Жанет Найденова от Българска Е-комерс асоциация.
"Законът ни гарантира 14 дни право за връщане само на онлайн покупки. В нормалния физически магазин можем да върнем продукт, само ако търговецът има такава политика. В случай на дефектен продукт, няма разграничение - правата ни важат навсякъде и без изключение", заяви Богомил Николов от "Активни потребители".
Сред най-предпочитаните стоки за Черния петък са дрехи и обувки, козметика, домакински уреди.