„Тенденцията с онлайн пазаруването се увеличава драстично след пандемията. При нас основната част от оплакванията са свързани или с проблемите с въздушния транспорт, или с онлайн пазаруването“, каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова в предаването „Тази събота“.

Хората, които подават сигнали при нас обикновено пазаруват онлайн от чужди търговци, добави тя.

Спасова каза, че когато има проблем независимо дали търговецът е в България, или в друга страна в ЕС, правата на потребителите са максимално защитени и сходни.

„Когато има проблем, например вместо две ризи е дошла само една, то тогава потребителят трябва да заяви тази промяна към търговеца. Ако търговецът в разумен срок от 7 до 10 дни не му отговори, то клиентът би могъл да се обърне към центъра“, обясни тя.

Спасова съветва потребителите, когато пазаруват да отделят няколко минути, за да проверят търговеца, ако той не му е известен. „Според законодателството търговците в ЕС трябва да обявят имената на своята фирма, контакти, физически адрес, имейл“, каза Спасова.

Тя добави, че има сигнали за измами, свързани със закупуване на коли, скъпи велосипеди, трактори.

Как премина пазаруването по време на черния петък у нас – гледайте във видеото.